След частично възстановяване в края на 2020 г. автомобилната индустрия в Европа изпрати най-тежкия си януари в историята, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). През първия месец на 2021 г. в Европейския съюз са продадени едва 726 491 нови автомобили — спад от 24% спрямо същия месец на миналата година.

Януари е и месецът с четвърия най-голям спад от началото на пандемията.

От Асоциацията посочват, че спадът на продажбите се дължи на свързаните с Covid-19 ограничения, както и факта, че януари 2021 г. имаше един работен ден по-малко спрямо януари 2020 г.

Почти всички 27 пазара бележат двуцифрен спад, като сред големите Испания бележи най-голямо свиване: 51,5%. В Германия продажбите са с 31,1% по-малко, а в Италия — с 14%. Франция (-5,8%) и Швеция (+22,5%) са единствените два европейски пазара, които не отчитат двуцифрен спад. Великобритания, която вече не е част от ЕС, записва 40% спад.

България също отчита 24% намаление на продажбите до едва 1 769. В Гърция продажбите са с 20% по-малко, а в Румъния - с над 50%.

Сред производителите VW Group запазва първата си позиция с 187 хил. продажби, спад от 27%. На втора позиция е новата група Stellantis, която обединява Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, Jeep, Lancia, Alfa Romeo и други. Тя реализира 165 хил. продажби, спад от 26%. Renault Group е трета с 21% спад до 74 хил. продажби.

Автомобилната индустрия губи $60 млрд. заради недостига на чипове. Как се стигна дотук?

Автомобилната индустрия губи $60 млрд. заради недостига на чипове. Как се стигна дотук?

Само през първите три месеца ще бъдат произведени с 672 хил. автомобила по-малко