Volkswagen подготвя смяната през 2017 г. на четирицилиндровия бензинов турбо двигател 1,4 и дизеловия 1,6 с два агрегата с еднакъв работен обем - 1,5 литра. И двата нови мотора ще бъдат по-скъпи като производствени разходи в сравнение с техните предшественици, но показват по-нисък разход на гориво и по-малко количество вредни емисии (особено важно във връзка с актуалния дизелов скандал).

Премиерата на новите двигатели ще се състои в седмото поколение Golf – след около шест месеца при неговото обновяване, предвидено за втората половина на 2016, пише Auto Motor und Sport.

Новите бензинови и дизелови двигатели с работен обем 1,5 не са разработени от нулата. Те са модернизирани варианти на съществуващите вече мотори 1,4 TSI и 1,6 TDI.

За внедряването на новите двигатели 1,5 Volkswagen ще отдели доста голяма сума, въпреки че производствените линии няма да се променят. Те ще бъдат пуснати в продажба в момента, когато новите изисквания за емисиите на въглероден диоксид станат задължителни за производителите. "Ще пуснем тези двигатели, когато ще имат смисъл", цитира австралийското издание Motoring шефа на марката Херберт Диес.

Освен в Golf тези мотори може да бъдат монтирани на Tiguan, Polo, Audi A1 и A3, компактните модели на марките Seat и Skoda. По-късно двойката четирицилиндрови двигатели ще се присъедини към новия трицилиндров 1,0 турбо мотор.