Volkswagen Group е в преговори с китайския гигант Huawei за използване на операционната му система HarmonyOS в новите си автомобили, съобщават FT и специализирани автомобилни издания, като се позовават на свои източници.

За момента се обсъжда сделка единствено за територията на КНР.

Контекст: VAG като група е топ играч на китайския автомобилен пазар, но технологичните промени се превръщат в предизвикателство. Местните компании по-бързо внедряват електрически решения, а освен това и по-бързо развиват софтуерните платформи на колите си - а това е все по-важен фактор при покупката на возило.

Продажбите на електромобили в световен мащаб надхвърлиха 10 милиона през 2022 година

Продажбите на електромобили в световен мащаб надхвърлиха 10 милиона през 2022 година

МАЕ прогнозира, че продажбите в световен мащаб ще достигнат почти 14 милиона през 2023 г.

Така в EV сегмента VW и компания са едва на девето место, докато лидерските позиции си оспорват Tesla и местния подкрепен и от Уорън Бъфет производител BYD.

Софтуерната платформа на Volkswagen - Cariad, е изключително проблемна още от дебюта си през 2020 г. Тя беше главен виновник и за забавянето на ключови модели като Audi Q6 e-tron и Porsche Macan. Затова и по-рано през този месец повечето отговорни за Cariad мениджъри бяха освободени от постовете си.

VW ще учи 22 000 работници как се правят електромобили

VW ще учи 22 000 работници как се правят електромобили

Общо 460 млн. евро ще бъдат инвестирани в завода във Волфсбург

Сега германският гигант определено има нужда от подкрепа на софтуерния фронт.

Детайли: Според запознати, VW преговаря с различни китайски компании, но диалогът с Huawei вече е в напреднала фаза. Един от факторите при търсенето на местен партньор е и това, че китайските потребители са по-склонни да гласуват доверие на марка, която работи с компаниите от страната им.

Според анализатори, за Huawei договор с VW ще е голяма стъпка в битката на компанията за възвръщане на международата легитимност. В момента HarmonyOS се използва от по-малки китайски производители, като това дава на компанията нужното ноу-хау в автомобилния сектор.

Луксозната марка електромобили ZEEKR стъпва в Европа през 2023-а

Луксозна марка електромобили и основен конкурент на Tesla в Китай стъпва в Европа тази година

Компанията произведе 100 000 електромобила само за 18 месеца от старта на производството

От VW заявиха пред FT, че не планират да лицензират изцяло операционна система от друг доставчик, но неназован инженер от екипа на Cariad уточни, че компанията изисква от евентуалния подизпълнител комплексни услуги за персонализиране - а това може да се превърне в сериозен фактор за успех или неуспех в съвместната работа.

Така или иначе, новата софтуерна платформа на VAG ще дебютира догодина при премиум марките Audi и Porsche, а през 2027 г. или 2028 г. ще видим и софтуер за автономно движение.

От друга страна: Huawei е голяма компания с разнообразна експертиза, но освен това е един от най-трудните за западния бизнес партньори. Причината - тя се превърна в символ на икономическата война между САЩ и Китай. Huawei загубиха достъп до редица западни технологии и пазари заради съмнения, че софтуерът и хардуерът на компанията съдържат "вратички", които китайските служби могат да използват за събиране на информация.

Печалбата на Huawei се сви с близо 70% само за година

Печалбата на Huawei се сви с близо 70% само за година

Каква е ролята на западните санкции?

VW могат да се окажат в деликатно положение, ако партньорството им с Huawei стане факт и особено ако то излезе от територията на Китай.