Наклоните на някои участъци от АМ "Струма" са недопустимо стръмни, в нарушение на българските и европейски стандарти. Това заяви пред bTV проектантът на пътища Димитър Димитров.
Той посочи, че вижда проблем още в проектирането на магистралата - вместо да върви по права линия, тя повтаря вече построен стар републикански път.
Проектантът обясни, че понеже пътят се разширява на части, основата започва да става нестабилна. Там, където се случи инцидентът, в този участък от поне 5 км, се натъкваха на газопроводи, изместваха, преправяха, правиха кръпки и те доведоха до опасности и лоши неща, отбеляза арх. Димитров.
По негови думи опасностите са в наклоните, кривите и виражите, които по негови думи са недопустими за магистрала или скоростен път.
Той подчерта, че законовите изисквания са наклонът при автомагистрала да е максимум 4,5%, т.е. за 100 метра отсечка - до 4,5 м. Край Студена и Боснек обаче бил над 6%.
Пътят и тук не е приет като магистрала, но наклонът е опасен и за скоростен път, подчерта Димитров.
От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров разкритикува разделителните пътни мантинели по магистралата, включително и в участъка на инцидента.
Той запита и защо у нас не се поставят бетонни предпазни огради.
Припомняме, че зад трагедията на "Струма" стоят може да стоят мокър път, заспиване на шофьора, авария или други причини. Това са теориите до момента, но все още тече разследване. Загиналите са 45 души, между тях 13 деца. Седем са оцелелите, като те са приети в "Пирогов".
halo
на 27.11.2021 в 19:59:04 #3Поредният ид*иот от архитектурната мафия. : #1
ce
на 27.11.2021 в 10:58:42 #2#1
Legalen
на 27.11.2021 в 10:23:39 #1Плевнелиев е днес отново в ефира и направи поредните анализи около президентството на Радев посочи как трябва да работи Кирил Петков и всички останали …А аз се питам: тези магистрали, които са едва ли не тема едно в обществото през последните 6,7 месеца и още повече след голямата трагедия, са в голямата си част проектирани, авансово платени, строени, ремонтирани, неприети и т.н. още времето , когато той беше министр при Борисов и то на този ресор. И защо някой водещ на разните предавания с Росен Плевнелиев не си позволи вьпрос около неговото наследство като строител Nr. 1?