Най-големият производител на бира в света, който държи брандове като Stella Artois и Corona, пусна своето дружество в Тихоокеанска Азия на борсата в Хонконг. От първичното публично предлагане (IPO) AB InBev успя да набере капитал от около 5 милиарда долара, съобщава Reuters.
Дебютът на хонконгската борса е вторият най-голям за световния фондов пазар през тази година. На първо място е IPO-то на Uber от май, което привлече капитал от 8,1 милиарда долара.
Ab InBev се отказа от плана си за листване в Хонконг през юли, когато се очакваше да спечели от това 9,8 милиарда долара. Тогава като причина бяха посочени "няколко основни фактора, включително пазарните условия".
От компанията посочват, че листването на дъщерната им Budweiswer Brewing Company APAC е оценило акциите на 27 хонконгски долара или 3,44 щатски долара.
От IPO-то беше изключено австралийското дружество на гиганта, което преди време беше продадено на японската Asahi Group за 11 милиарда долара.