През първото полугодие на 2020 г. Airbnb бе принудена да намали с една четвърт служителите си и сви оценката си в опит да си осигури свежи средства заради пандемията.

Сега, след впечатляващо преобръщане, компанията, която предоставя краткосрочни наеми по целия свят, излезе на пазарите с впечатляваща оценка, пише CNN.

В четвъртък акциите на технологичната компания започнаха търговията при цена от $146 за брой - двойно повече от цената при IPO. Инвеститорите оцениха Airbnb на над $100 млрд. - повече от общата стойност на Marriott и Hilton. Оценката от $100 млрд. представлява огромен скок спрямо постигнатите $31 млрд. през 2017 г.

В интервю за CNN главният изпълнителен директор Браян Чески заяви, че "не е и могъл да си представя" турбулентната година, през която компанията мина. Според него има две обяснения за по-силната позиция на Airbnb днес: хората все още искат да пътуват, гласи едното, а второто идва от съвет, който неговият баща му е дал: "нещата никога не са толкова добри колкото изглеждат, нито толкова лоши, колкото изглеждат.

Основана през 2008 г. като Airbed & Breakfast, Airbnb променя из основи хотелската индустрия, популяризирайки някога немислимата идея за отдаване под наем на стаи в дома на непознати. Платформата днес работи в 220 държави по света, предлагайки апартаменти, къщи и хотелски стаи.

Пандемията обаче разтърси бизнеса на компанията и наемодателите, които използват платформата. Най-тежкият момент бе през март и април, когато имаше повече отказани резервации отколкото нови. Така в началото на май компанията съкрати 1 900 от служителите си.

През следващите месеци компанията отчита подобрение на ситуацията и през третото тримесечие на 2020 г. приходите спадат с едва 18%, а компанията излиза на печалба. По-късно обаче удари втората вълна, а ефектът от нея предстои да разберем.

За разлика от много други високо оценени стартъпи, Airbnb заяви, че през 2017 и 2018 г. е излязла на печалба.