Американската компания PROS, която се занимава със софтуерни услуги за авиоиндустрията, излезе с формула как секторът да се възстанови след опустошителните последици от пандемията. Накратко, формулата представлява комбинация от оптимизиране на приходите и цените чрез динамично ценообразуване, предлагане на допълнителни продукти и услуги и качествено потребителско изживяване в уеб и мобилна среда.

По-любопитното тук е, че българският екип на американската компания стои зад голяма част от нейните решения.

Latecoere вече сглобява всички врати за европейските самолети Airbus A320 в Пловдив

Ключов компонент за един от най-популярните самолети в света се сглобява в Пловдив

Компанията има възможност значително да разшири завода си у нас

По-лесни полети и по-достъпни онлайн услуги

Освен че се увеличи онлайн пазаруването, за потребителите вече е изключително важно да имат възможността сами да променят датата на полета си или да го анулират през мобилно устройство.

"Някои билети се оперират от повече от един превозвач, всеки един от тях има собствени системи и те трябва да могат да комуникират добре помежду си, за да стане това самообслужване при заявка на пасажера — фактор, от който зависи дали той ще избере една авиокомпания пред друга," казва Димитър Каменов, който е Group Product Manager в българския офис на PROS.

Снимка 264406

Източник: iStock

Ръстът на онлайн пазаруването увеличи и информацията за крайните потребители и обема данни за всеки бизнес. Авиоиндустрията не прави изключение.

"Преди авиокомпаниите не знаеха дали биха били склонни да дадат по-ниска цена, за да задържат клиента, защото дистрибуционната система работи с фиксирани тарифни нива и няма свободата да реши това вместо превозвача. Но пандемията и нарастването на онлайн търговията отвори вратите на авиокомпаниите да стигнат по-лесно до крайните потребители", обяснява Каменов.

Световната ИТ индустрия има нужда от нови служители: ето кои са най-добре платените

Световната ИТ индустрия има нужда от нови служители: ето кои са най-добре платените

Над половината от мениджърите у нас искат увеличение на екипите си

Той допълва, че днес цялата индустрия се преструктурира към т.нар. динамични оферти, за да си говори директно с пасажерите, колкото се може повече и по-често. Този процес беше забавен от пандемията, после ускорен от нея, но това е мястото, на което искат да бъдат всички авиокомпании.

PROS Dynamic Offers

В началото на 2021 г. PROS официално анонсират PROS Dynamic Offers — оферти, които авиокомпаниите създават в реално време за конкретно потребителско търсене. Например полет от София до Ню Йорк на 20 октомври в 16:00 ч., който да включва екстри като допълнителен багаж, достъп до VIP салона на летището и повече място за краката. А крайната цена е съобразена и с всички данни, с които разполага системата на превозвача за конкретния пътник.

Снимка 533037

Източник: iStock

Тези оферти позволяват на авиокомпаниите да имат пълен контрол върху "комуникацията" си с клиента и да му направят най-подходящото за него предложение.

PROS Dynamic Offers се разработват и поддържат изцяло в България от 70 български специалисти

Мартин Павлов ръководи развойния екип, който отговаря за съхранението и обработката на свободните места в самолетите.

"Това е вътрешен продукт за компанията, като ние захранваме информация към другите продукти, напр. подаваме наличността на полетите към търсачката за самолетни билети, за да излязат резултати, които съдържат свободни места в конкретните полети. Основната ми роля е да организирам работата по новите функционалности на продукта, както и неговото внедряване", споделя Мартин Павлов, който е Senior Product Development Manager.

Други продукти под шапката на PROS Dynamic Offers и в ръцете на българския екип включват:

  • OneSearch — търсачка на самолетни билети в реално време; Repricer инструмента, чрез който пасажерът може да променя параметри на билета си, вкл. да го анулира
  • FastSearch — продукт за рекламни оферти
  • Merchandising — инструмент, който обработва допълнителните услуги, заявени от пътуващия

За да стане всичко това възможно, българският екип използва много технологии, като голяма част от тях са базирани на софтуер с отворен код. За съхранение на масивите от данни, с които работят, ИТ екипите използват релационни, документни и key value бази данни.

Контролният модул на PROS Dynamic Offers e визуален интерфейс в уеб среда, където за разработка използват стандартните Frontend технологии HTML, CSS, JavaScript и React, а за Backend използват PHP.

Другите ползи, които българските екипи разработват у нас и предлагат чрез PROS Dynamic Offers, са максимално персонализирани оферти за крайния потребител.

"Те са съобразени с индивидуалните му нужди, както и цена според личните му възможности. Всичко това създава висока добавена стойност както за потребителя, така и за авиокомпанията", подчертава Мартин Павлов.

Индустрията ще продължи да се променя и все по-често ще виждаме оферти от авиокомпаниите, които ще отразяват постоянно нарастващите нужди на потребителите. Затова един от стратегическите фокуси на PROS е да продължи да работи върху динамични обогатени оферти, които да свързват технологично всички нейни компоненти.

А едно от най-новите предизвикателства пред българския екип е работата по търсенията за оферти, които към момента минават през глобалните дистрибуционни системи, да стигат директно до авиокомпаниите. Така ще може крайният потребител да има избор между цени и пакети от продукти и услуги.

Летенето със самолет се превръща в кошмар и това едва ли скоро ще се промени

Летенето със самолет се превръща в кошмар и това едва ли скоро ще се промени

Проблемите с времето, закъснелите полети и непокорните пътници вече са ежедневие