Boeing проучва възможностите за продажба на своите космически програми, сред които - новият кораб Starliner и дейностите на Международната космическа станция, пише WSJ, като се позовава на свои източници.
Според тях това е част от стратегията на новия главен изпълнителен директор на компанията Кели Ортбърг за преструктуриране и опростяване на портфолиото на аерокосмическия гигант в сложната финансова ситуация, в която е поставен.
Най-големият профсъюз в Boeing наскоро удължи стачката, като така производството на повечето самолети остана блокирано. Спорни въпроси остават размерът на увеличението на заплатите и пенсионното осигуряване.
В същото време подразделението на компанията за отбрана и космически проекти е затруднено от закъснения, което води до загуба от 3,1 млрд. долара през първите три тримесечия на 2024 г. Голям фактор е, че повечето военни контракти са на фиксирана цена - и то фиксирана години преди скока на инфлацията.
"По-добре е да правим по-малко и да го правим по-добре, отколкото да правим повече и да не го правим добре", заяви Ортбърг пред инвеститорите тази седмица.
"По-малко" в случая на космическия бизнес обаче значи много - Boeing си партнира с NASA от програмата Apollo насам. Това е знаков за компанията бизнес.
Той обаче не е в добро "здраве", след като Starliner изпрати астронавти до МКС, но след поредица технически проблеми NASA прецени, че не е безопасно хора да се връщат с него. Проектът се забави с години на фона на бързия прогрес на SpaceX, които станаха основен партньор на американската космическа агенция.
Неотдавна втори произведен от Boeing сателит на IntelSat се разпадна в Космоса години преди планирания край на експлоатацията му.
Така според WSJ космическият бизнес на компанията може да бъде придобит от притежаваната от Джеф Безос Blue Origin.
Boeing отказват коментар.
Нужни са пари. Спешно
Boeing ще стартира още в понеделник плана си за набиране на повече от 15 млрд. долара капитал, съобщи за "Ройтерс" източник, запознат с въпроса.
От средата на месеца се знае, че самолетостроителният гигант планира да укрепи своите влошени от скандали и продължаваща стачка финанси.
Новият капитал ще бъде получен от комбинация от продажба на акции и конвертируеми привилегировани акции, добави източникът на агенцията, като заяви, че общата набрана сума може да нарасне в зависимост от търсенето.
През цялата година Boeing е "на червено" и миналата седмица обяви нова тримесечна загуба от 6 млрд. долара. По-рано този месец компанията съобщи, че си е осигурил кредитно споразумение за 10 млрд. долара с големи кредитори: Bank of America, Citibank, Goldman Sachs и JPMorgan.
Трите най-големи агенции за кредитен рейтинг - S&P, Moody's и Fitch - заявиха, че ще намалят рейтинга на Boeing до "junk", ако набере нов дълг, без да погаси около 11 млрд. долара стар с падеж до 1 февруари 2026 г.
По-рано този месец Boeing заяви, че ще съкрати 17 000 работни места - 10% от глобалната си работна сила - и ще забави първите доставки на самолета 777X с една година.