Сагата с финансово закъсалата самолетна компания Boeing сякаш няма край. Производителят вече подготви за инвеститорите си груб тримесечен отчет, а н новият главен изпълнителен директор Кели Ортберг има шанса да сподели визията си за закъсалото дружество, съобщава CNBC. И макар преговорите с хилядите стачкуващи работници да бяха като пред задънена улица, те все пак продължават, като се договаря доста неща - от потенциално трудово споразумение за прекратяване на стачката до едно отслабнало бъдеще във финансово отношение.
След първия разговор на новия изпълнителен директор за печалбите на компанията, повече от 32 000 стачкуващи работници решиха да стартират процес по гласуване за ново предложение за споразумение под формата на колективен трудов договор.
В крайна сметка се стигна до колебливо споразумение между Boeing и ръководителите на най-големия му профсъюз. То предвижда механиците да получат увеличение на заплатите с 35% през следващите четири години. Дори сделката да бъде окончателно утвърдена обаче и членовете на профсъюза да се върнат на работа, компанията остава в опасно финансово положение.
Представители на индустрията и анализатори започват да обмислят нещо немислимо досега - дали раздробяване или фалит е бъдещето на Boeing, ако компанията запази сегашната си траектория.
Затова самолетната компания обмисля да продаде активи, които могат да му донесат така необходимите ликвидни средства, като в същото време се освободи от неосновни или зле представящи се подразделения, казват запознати с разговорите източници.
Ортберг застана начело на компанията през август, а сега предстои Boeing да представи финансовите си резултати за периода до 30 септември. Компанията вече предупреди, че ще плати милиарди долари под формата на глоби и ще обяви тримесечна загуба от $6 милиарда.
Към момента едно е ясно - новият изпълнителен директор има тежката задача да реорганизира гиганта в строителството на самолети, който разколеба доверието както на инвеститорите, така и на обществото.