Мобилното приложение на Disney+, стрийминг услугата на развлекателния гигант Disney, което беше пуснато в САЩ, Канада и Нидерландия на 12 ноември, вече е донесло над 15 млн. нови потребители за компанията, сочат данни на Apptopia, предаде Zero Hedge. Това означава, че от дебюта си на пазара то е носило средно по над 1 млн. нови абонати дневно.
Така Disney+ успя да постигне само за един това, което отне на HBO повече от четири години, след като доби 10 млн. нови потребители само за 24 часа, припомнят от изданието.
Според анализаторите повечето от потребителите, които са изтеглили приложението на Disney+, са закупили и някой от абонаментните планове, предлагани от компанията. Други от тях пък са финализирали абонамента си директно в уебсайта на стийминг услугата, което означава, че въпросните 15 млн. изтегляния може да се занижена оценка за броя на новите абонати.
Калкулациите на Apptopia показват, че за първите малко по-малко от две седмици на пазара приложението на Disney+ е донесло постъпления на компанията от около 5 млн. долара. С подобно представяне стийминг услугата на гиганта ще се превърне в сериозен конкурент на една от най-популярните стийминг услуги в света Netflix.
"Ценообразуването, съдържанието и предлаганите на потребителите пакети са пример за гениалната стратегия на главния изпълнителен директор на Disney+ Боб Айгър и Disney", коментира анализаторът от Wedbush Дан Айвс пред Washington Post.
Представянето на Disney+ със сигурност е лоша новина за Netflix, които все още осъществяват експанзията си на кредит, без да реализират печалба. По-рано най-голямата стрийминг платформа обяви, че ще инвестира 15 млрд. долара за пускане на ново съдържание, с което да защити позицията си на пазара.
За последните шест месеца стойността на акциите на компанията се понижи от 381 долара за акция до 312 долара за акция днес, а не се очаква през следващите тримесечия тя да постигне позитивен финансов резултат.