Оперативната загуба на Honda Motor достигна 1 млрд. долара през второто тримесечие, след като ключовият пазар на компанията - САЩ започна отварянето на икономиката значително по-бавно, отколкото се очакваше. Година по-рано през същия период оперативната печалба на производителя възлизаше на 2,35 млрд. долара.
Така нетната загуба на компанията възлиза на 752,4 млн. долара за трите месеца, приключващи в края на юни (което е първото тримесечие за компанията, защото в Япония фискалната година стартира през април). През същия период миналата година нетната ѝ печалба беше 1,60 млрд. долара.
Приходите на Honda се отбелязали срив от над 47% до 19,7 млрд. долара, което е по-тежък спад от средното за автомобилния сектор, чиито продажби глобално спаднаха с 40% през периода. В случая на японската компания, изтъргуваните автомобили са общо 792 хил.
Прогнозата на Honda за цялата фискална 2020 г. (която приключва на 31 март 2021 г.) е оперативната ѝ печалба да спаднат с впечатляващите 68% до 1,86 млрд. долара. Нетната печалба ще понесе удар от 64%, а обемът на продажбите ще спадне с 6,1% до 4,5 млн. автомобила.
Така Honda се присъединява към японските си конкуренти Mazda, Mitsubishi и Nissan, които също оповестиха, че ще постигнат загуби през настоящата година.