Колко важно е името на една компания? Кои компании носят добри имена и кои - лоши? Темата коментира в подкаста Conversations with Tyler, съоснователят на PayPal и Palantir, пръв външен инвеститор във Facebook, финансирал компании като SpaceX и LinkedIn - Питър Тийл.
Леко естетическо нещо, в което вярвам много силно, е, че имената на компаниите често предсказват бъдещ провал или успех, казва Питър Тийл.
Според него PayPal е много приятелско име: "Това беше приятелят, който ти помага да платиш". От друга страна Napster е лошо име. "Това беше сайтът за споделяне на музика. Дремеш малко музика, после дремваш. Това звучи като лошо нещо". Не е чудно, че компанията беше "затворена" в рамките на няколко години, добавя той.
Трябва да бъдете много внимателни как кръщавате компанията си, категоричен е той.
"В контекста на икономиката на споделянето харесвам Airbnb много повече от Uber. Airbnb звучи като много невинно, виртуално легло и закуска. Това е (една) много лека, незаплашителна компания. Uber, звучи като лошо име от Германия някъде през 30-те години", казва Тийл.
По отношение на социалните мрежи, според Тийл, Facebook е много добро име, докато MySpace е по-скоро проблематично име.
Може да се каже, че всички тези социални мрежи включват както четене, така и писане. За разлика от реалния живот, трябва да пишете, преди да четете. Първо трябва да напишете някои неща за себе си, след това да прочетете повече за другите хора. С течение на времето четенето доминира над писането.
Facebook имаше за цел да научи за хората около вас. За истинските самоличности в Харвард. MySpace, от друга страна стартира сред wannabe актьори в Лос Анджелис и беше посветен на това - те да си измислят разкази за себе си, а след това и за много други хора в Ел Ей.
Тъй като четенето доминира над писането, Facebook в крайна сметка доминира над MySpace. Има определена версия, при която цялата "продуктова дъга" се подразбира в имената, казва още милиардерът.