Обемът на интернет продажбите в САЩ по време на "Черния петък" достигнаха 6,2 милиарда долара. Тази сума е с 23,6% по-голяма от реализирания онлайн оборот на същия ден миналата година.

Това съобщава телевизионният канал CNBC, позовавайки се на информация от Adobe Analytics.

По данни на анализаторите, най-популярни сред интернет купувачите са били продажбите чрез мобилни устройства и по-специално с помощта на смартфони. Техният обем е с дял от 33,5 на сто от всички онлайн покупки. Показателят превишава нивото от миналата година, когато онлайн продажбите чрез мобилни устройства представляваха 29 на сто.

От друга страна, съгласно оценката на RetailNext, в периода на Дуня на Благодарността и "Черния петък, посещенията в традиционните "физически" са спаднали с магазини 5-9% в сравнение с миналата година.

Както отбелязват още анализаторите, по време на "Черния петък", американците са правили много покупки на едрогабаритни стоки като битова техника, мебели и електроника. Броят на поръчките за такава продукция се е увеличил с 8,5% в сравнение с предишната година.