За първите осем месеца на тази година гражданите на Руската федерация за похарчили за покупка на нови автомобили 1131,7 милиарда рубли, съобщава аналитичната агенция „Автостат”. Тази сума е сравнима с практически  с показателя за аналогичния период на 2015 година, когато са продадени коли за 1135,1 млрд рубли.

Най-много от продажби на свои машини е успяла да заработи японската Toyota. От януари до август на руския пазар са продадени 59,8 хиляди автомобила от тази марка. По този начин за  първите осем месеца на годината Toyota е успяла да спечели 131,8 милиарда рубли в Русия. Сумата е с 2,9% по-голяма от същия период на миналата година.

На второ място е Mercedes-Benz, като германската компания е заработила в Русия за осем месеца 129,5 милиарда рубли – с 0,4% по малко от 2015 година. Германската марка е реализирала за периода 24,3  хиляди автомобили, като средната им цена на руския пазар е била 5,3 милиона рубли.

Първата тройка оформя корейската Kia.Оборотът на тази марка за осемте месеца на годината е бил 93,4 милиарда рубли (+2,6%).

Четвърта позиция в класацията заема руският производител АвтоВАЗ, който от януари до август е продал в страната най-много от всички автомобили - 162,1 хиляди коли. Но заради ниската средна цена на своята продукция (около 550 хил. рубли) компанията е успяла да заработи само  89,5 млрд рубли, което все пак е със 7,1% повече от същия период на миналата година.

На пето място е друга корейска компания - Hyundai с приходи от 80,8 млрд. рубли (-6,3%). 

Бел. ред. - 1 долар по днешния курс струва 64 рубли, едно евро - 72 рубли.