През последните години производството на автомобили глобално се понижи леко, а търсенето, особено в разгара на настоящата криза, се срина. Въпреки това големите автопроизводители продължават да генерират високи приходи, които в някои случаи през второто тримесечие бяха придружени и от рекордни загуби.
Сега надеждите на отрасъла са, че потребителите ще предпочитат да се возят сами, отколкото с някой, който може да ги зарази с коронавирус в публичния транспорт. Въпросът обаче е: как им се отрази миналата година по отношение на приходите и приходите в секунда, питат от Parts Geek. А ето го и отговора.
Начело на класацията е германският концерн Volkswagen, които с годишни постъпления от 290,2 млрд. долара са регистрирали по 9202,88 долара приходи в секунда, следвани близо от Toyota с 8634,58 долара в секунда. Макар и с брутни приходи, почти двойно по-ниски от тези на Volkswagen, челната тройка се допълва от Ford, които са отчитали брутни приходи от 4946,73 долара в секунда.
А ето и пълната класация на 19-те най-големи компании:
Компания |
Брутни приходи (2019 г.; в млрд. долара) |
Брутни приходи в секунда (2019 г.; в долара) |
Volkswagen |
290,2 |
9202,88 |
Toyota |
272,3 |
8634,58 |
Ford |
156,0 |
4946,73 |
Honda |
143,1 |
4537,67 |
General Motors |
137,2 |
4351,76 |
Fiat Chrysler |
121,6 |
3856,10 |
BMW |
116,9 |
3708,89 |
Mercedes-Benz (Daimler) |
104,6 |
3316,84 |
Nissan |
92,0 |
2918,81 |
Hyundai |
90,8 |
2879,25 |
По отношение на продажбите, Volkswagen е изтъргувал над 3,6 млн. продадени автомобила и среден приход на возило от 26,9 хил. долара, следван от Audi, заедно с Lamborgini и Ducatti, които са продали 1,2 млн. автомобила при среден приход от 52 хил. долара, Skoda с 1,062 млн. коли и 20,9 хил. долара приход, Seat (667 хил. коли и 19,3 хил. приход), Porsche (277 хил. и 105 хил. долара) и Bentley (12 хил. и 195 хил. долара).