През последните години производството на автомобили глобално се понижи леко, а търсенето, особено в разгара на настоящата криза, се срина. Въпреки това големите автопроизводители продължават да генерират високи приходи, които в някои случаи през второто тримесечие бяха придружени и от рекордни загуби.

Сега надеждите на отрасъла са, че потребителите ще предпочитат да се возят сами, отколкото с някой, който може да ги зарази с коронавирус в публичния транспорт. Въпросът обаче е: как им се отрази миналата година по отношение на приходите и приходите в секунда, питат от Parts Geek. А ето го и отговора.

Volkswagen разочарова с €800 милиона загуба за първата половина на 2020-а

Volkswagen разочарова с €800 милиона загуба за първата половина на 2020-а

Компанията реже дивидентите за 2019 година

Начело на класацията е германският концерн Volkswagen, които с годишни постъпления от 290,2 млрд. долара са регистрирали по 9202,88 долара приходи в секунда, следвани близо от Toyota с 8634,58 долара в секунда. Макар и с брутни приходи, почти двойно по-ниски от тези на Volkswagen, челната тройка се допълва от Ford, които са отчитали брутни приходи от 4946,73 долара в секунда.

А ето и пълната класация на 19-те най-големи компании:

Компания

Брутни приходи (2019 г.; в млрд. долара)

Брутни приходи в секунда (2019 г.; в долара)

Volkswagen

290,2

9202,88

Toyota

272,3

8634,58

Ford

156,0

4946,73

Honda

143,1

4537,67

General Motors

137,2

4351,76

Fiat Chrysler

121,6

3856,10

BMW

116,9

3708,89

Mercedes-Benz (Daimler)

104,6

3316,84

Nissan

92,0

2918,81

Hyundai

90,8

2879,25

По отношение на продажбите, Volkswagen е изтъргувал над 3,6 млн. продадени автомобила и среден приход на возило от 26,9 хил. долара, следван от Audi, заедно с Lamborgini и Ducatti, които са продали 1,2 млн. автомобила при среден приход от 52 хил. долара, Skoda с 1,062 млн. коли и 20,9 хил. долара приход, Seat (667 хил. коли и 19,3 хил. приход), Porsche (277 хил. и 105 хил. долара) и Bentley (12 хил. и 195 хил. долара).

Батерия за електромобил с 1000 км пробег тества Toyota

Батерия за електромобил с 1000 км пробег тества Toyota

Очаква се новите батерии да съхраняват 7 пъти повече енергия на единица тегло