Заради затварянето на икономиките, потребителите глобално се обърнаха към онлайн търговията, което се оказа лоша новина за физическите продавачи, но страхотна за онези от тях, който имат присъствие в дигиталното пространство, предаде Reuters.
Сред вторите попадат Walmart и Home Depot. При Walmart оналйн продажбите отчетоха най-скоростното си покачване в историята, през второто тримесечие, като те почти се удвояват спрямо същия период на миналата година. От компанията оповестиха, че са успели да задържат търсенето, въпреки че икономиката започна да се размразява леко.
Но не само продажбите на компанията регистрираха растеж. Същото се случи и с разходите им, тъй като те трябваше да увеличат заплащането на служителите във физическите си обекти и да отговорят на мерките за защита срещу коронавируса. Въпреки това обаче и марджът на печалбата им нараства, което означава, че компанията се е справила успешно с този проблем. Той достигна 24,9% през тримесечието, с което надхвърли очакванията на анализаторите.
"Ако те задържат темпът на растеж на онлайн търговията си от 100%, ще могат да изземат дял от Amazon и конкурентите си в дигиталния свят", каза ръководителят на поделението за търговска стратегия към Publicis Sapient Хилдинг Андерсън.
Home Depot също постигна рекорди - на най-много продажби в магазините си за последните две десетилетия. Причината за това е, че потребителите, стоящи си вкъщи, са се съсредоточили върху подобрение на пространството около себе си, което изстрелва търсенето на домашни потреби, инструменти, бои и други, което, разбира се, подпомогна бизнеса и на основния конкурент на Home Depot - Lowe"s.
Така Home Depot постига ръст на продажбите от 23,4%, което е почти два и половина по-висока стойност, отколкото анализаторите очакваха предварително. След оповестяването на резултатите, акциите на компанията нараснаха с 3% преди отварянето на пазарите днес. Нетните приходи растат също значително - с 24,5% до 4,33 млрд. долара, което прави и по-висока печалба на акция от 4,33 долара, отколкото анализаторите предвиждаха.
"Огромната промяна в потребителските нагласи, която виждаме в момента, ще продължи да се наблюдава и в обозримо бъдеще, докато нямаме трайно решение на проблемите с коронавируса", каза главният анализатор на RBC Capital Markets Скот Цицарели.