Френският козметичен гигант L'Oreal обяви, че инвестира във фонд за компании в ранна фаза на развитие, управляван от частната фирма Partech Ventures.

С това компанията прави втората си крачка в подкрепа на дигиталните и технологични стартъпи в рамките на по-малко от година, пише агенция Reuters.

Производителят на емблематични козметични продукти заяви, че влага няколко милиона евро във фонда заедно с компании като Accenture, Nokia и Cisco. Най-големият козметичен концерн обаче не разкри точната сума, която планира да инвестира.

Компанията, която ръководи фонда, е базирана в Париж, но има офиси в Берлин и Сан Франциско. Тя инвестира в сайтове като търговеца на мебели на дребно made.com и услугата за резервации на ресторанти lafourchette.com.

"Инвестициите в нови технологии ще обогатят нашите брандове и тяхната комуникация, както и други аспекти като например веригата за доставки, научните изследвания и иновациите" обясни директорът за дигитални технологии на L'Oreal Любомира Роше в телефонно интервю за агенцията.

Козметичният производител е осъществил повече от 5 на сто от продажбите си през 2015 година онлайн.

Дигиталният екип на компания, който наброяваше около 150 служители преди пет години, сега възлиза на повече от 1000 души със стотици наети лица тази година.

Миналата година L'Oreal вложи 25.5 процента от рекламния си бюджет за дигитални комуникации и нивото се очаква да нарасне, тъй като повече потребители, особено в региони като Близкия изток, използват интернет за съвети за красота и покупки.