Uber отчете $1 милиард загуба за първото тримесечие на 2019 г. Отчетът идва месец след разочароващия дебют на компанията на борсата в САЩ, припомня BBC. След него акциите на компанията потънаха с почти 11 процента.

Загубата идва въпреки увеличение от 20% на приходите до $3,1 милиарда и увеличение на активните потребители до 93 милиона.

Главният финансов директор Нелсън Чай заяви при представяне на резултатите, че компанията се бори с агресивните ценови политики на конкурентите, включително на Lyft. И допълни, че Uber е готова да продължава да харчи. "Няма да се колебаем да инвестираме в защита на пазарния ни дял по света", каза той.

Компанията има амбиции да навлезе на пазара на споделяне на електрически скутери, електрически велосипеди и дори самолети.

По време на конферентния разговор главният изпълнителен директор Дара Косровшахи заяви, че разочароващият старт като публична компания е само стъпка "в дългото пътуване, което ще направи Uber платформа за мобилност по света в огромни мащаби".

В краткосрочен план компанията все пак има план за намаляване на разходите: свиване на маркетинговия бюджет и орязване на промоциите за клиенти.

Uber привлече $8,1 милиарда и достигна оценка от $82 милиарда при дебюта си на борсата

Uber привлече $8,1 милиарда и достигна оценка от $82 милиарда при дебюта си на борсата

Компанията предложи 180 милиона ценни книжа