Mollie бе сравнително слабо позната компания преди Covid-19. Сега е един от най-големите финтех стартъпи в Европа, пише CNBC.
Компанията, чието седалище е в Амстердам, се занимава с инфраструктура за интернет плащания. През септември тя най-сетне стана "еднорог" (стартъп с оценка от $1 млрд.) — повече от десетилетие след основаването си от предприемача Адриян Мол през 2004 г. Въ вторник Mollie съобщи, че е набрала $800 млн. при оценка от $6,5 млрд. Което я превръща в третия най-голям финтех стартъп на Стария континент.
Основателят ѝ казва пред CNBC, че е започнал компанията като бизнес с текстови съобщения, но скоро е разширил дейността до разплащания, след като се е опитал да интегрира системата с възможност за плащане на фактури. "Бях изумен колко лошо бе изградена системата от традиционните банки", казва Мол.
Шейн Хапач, който наскоро стана CEO, казва, че компанията е избрала да расте органично в продължение на години — преди да приеме външно финансиране за първи път през 2019 г. Година по-късно Mollie набира още $100 млн., а след това започват да валят предложения от инвеститори. "Опитваме се да изградим компания за $100 млрд.", казва Хапач.
Конкуренцията при интернет разплащанията се засилва през последното десетилетие и за парче от пазара на стойност $2 трлн. се борят още и големи играчи като Stripe, Square и нидерландската Adyen. Но за разлика от американски си конкуренти, Mollie се концентрира основно върху трансанкции при малките бизнеси в Европа.
Stripe, която е оценена на $95 млрд., набра стотици милиони долари по-рано тази година, за да увеличи присъствието си на Стария континент.
Mollie казва, че вече работи на печалба. И планира да използва средствата, за да проведе международна експанзия и в Европа, и в други региони като Азия и Латинска Америка. Компанията планира да увеличи и служителите си от 480 на 780 през следващите шест до девет месеца.
Дигиталните разплащания станаха по-голям пазар по време на пандемията, когато редица ритейлъри се концентрираха върху интернет търговията. През 2020 г. Mollie е обработила плащания на стойност над €10 млрд., като през 2021 г. е напът да достигне €20 млрд.
Общо около 120 хил. търговци използват платформата, включително Deliveroo във Великобритания.