Напитките, съдържащи съставки от марихуана, могат да се превърнат в пазар за 600 млн. долара в САЩ през следващите 4 години, изпреварвайки други продукти с канабис.
Питиетата с канабидиол и тетрахидроканабинол могат да достигнат до 20% от продажбите на храни с марихуана до 2022 г., в сравнение с 6% в момента, според анализатори от Canaccord Genuity, цитирани от Bloomberg.
Производители на бира и сода разглеждат този пазар като страхотна възможност и нямат търпение да се включат в него.
Компанията, която стои зад известната бира Corona - Constellation Brands стана най-големия акционер в отглеждащата марихуана Canopy Growth.
Северноамериканският пивовар Molson Coors Brewing, който притежава марките на родната "Каменица", създаде съвместно предприятие с Hexo. Лидерът при безалкохолните напитки Coca-Cola също проучва възможността да се включи в бизнеса с канабис.
"Интересът от страна на бирената индустрия се повиши, поради нарастващите доказателства за взаимозаменяемостта между канабис и алкохол, докато големите производители на сода все по-често гледат на канабидиола като естествено решение в своите стратегически важни уелнес предложения", пише анализаторът на Canaccord Боби Бърлесън.
Canaccord предвижда търсенето на напитки, съдържащи канабидиол (не-психоактивното вещество в състава на марихуаната), да достигне до 260 млн. долара до 2022 г. Това е много повече от "незначителните приходи", които ограничават броя на напитките в момента.
Напитките на основата на тетрахидроканабинол може да достигнат 340 млн. долара след 4 години, в сравнение с 106-те млн. долара, очаквани през тази година.
Други обаче гледат по-предпазливо на този бизнес. Данните от Колорадо и Орегон показват, че законната употреба на марихуана за забавление не е намалила консумацията на бира. Употребата на трева в Колорадо е останала близо до средните стойности за страната, пише Пабло Зуаник от Susquehanna.