Най-голямата социална мрежа Facebook съобщи, че печалбата ѝ се е увеличила повече от два пъти през четвъртото тримесечие на 2015 година.
Нетната печалба за периода от октомври до декември е нараснала до 1,56 млрд. долара спрямо 701 млн. долара за същия период на миналата година, предаде BВС.
Американският технологичен гигант добави, че 80% от приходите от реклама през трите месеца са дошли от мобилна реклама спрямо 69 на сто година по-рано.
Цената на акциите на компанията скочи с 8,7% в часовете на следборсова търговия на нюйоркската фондова борса – по-добри от очакваното резултати.
Приходите за цялата 2015 година са се увеличили с цели 44% до 17,9 млрд. долара, а чистата печалба е нараснала с около 800 млн. долара до 3,7 млрд. долара.
Резултатите показват, че Facebook побеждава прогнозите на анализаторите в продължение на десет поредни тримесечия.
Броят на активните потребители месечно е достигнал 1,59 милиарда души през четвъртото тримесечие на изминалата година. От тях 1,44 милиарда потребители използват Facebook през мобилни устройства, което е 21% ръст спрямо предходната година.
Главният изпълнителен директор на социалната платформа Марк Зъкърбърг заяви, че 2015 г. е била „страхотна година за Facebook. Общността ни продължи да расте и бизнесът ни процъфтява”.
Шефът на компанията се завърна на работа в началото на седмицата, след като си взе два месеца отпуск по бащинство покрай раждането на първото му дете в края на миналата година.