От Starbucks до Apple, много от най-големите компании в света започнаха в Съединените щати. Светът на бизнеса обаче никога не е толкова ясен, колкото изглежда. Компания може да е била основана на американска земя, но това не означава, че тя ще бъде базирана там завинаги. Всъщност ще се изненадате да чуете, че тези марки отдавна са престанали да бъдат американски, а чуждестранните инвеститори имат голяма роля в настоящето им.
General Electric
През 1982 г. General Electric стартира като доста малка марка. Оттогава обаче нараства с експоненциална скорост. Сега се занимава с много разнообразни индустрии - от здравеопазване до авиация.
Източник: Flickr
От 2016 г. обаче тази марка е собственост на китайска компания, наречена Haier. General Electric беше закупена за 5,4 милиарда долара. Въпреки че продуктите продължават да се произвеждат в Съединените щати, решенията в крайна сметка се вземат в Китай.
Burger King
Повечето хора се сещат за Съединените щати, когато чуят за бързо хранене. В страната има много местни вериги и Burger King е една от тях.
Дейвид Егертън и Джеймс Макламор отварят първия магазин под името "Insta Burger King" в Маями през 1954 г. Те обаче нямали представа, че бизнесът им ще се превърне в международна марка и продали компанията си през следващото десетилетие.
Източник: iStock
Оттогава Burger King е минал през редица различни собственици. В момента е собственост на канадска компания, наречена Restaurant Brands International. Burger King обаче все още получава финансова подкрепа от 3G Capital от Ню Йорк.
Lucky Strike
Lucky Strike, известен още като Luckies, е най-популярната американска марка цигари. През 30-те и 40-те години хората пушеха продукта основно, защото имаше много силен маркетингов план. Това беше причината марката да стане най-продаваната марка цигари за времето си.
Източник: Wikipedia
През 1976 г. компанията започва своите бизнес отношения с компания, наречена British American Tobacco. А през 1994 г. компанията от Обединеното кралство купува American Tobacco Company и нейните дъщерни дружества Lucky Strike и Pall Mall.
Въпреки, че е претърпял редица промени, Lucky Strike все още се смята за типично американска марка. Това може да се дължи на присъствието й в поп културата.
Forbes
През септември 1917 г. Forbes издава първия си брой. Оттогава до днес изданието се превърна в доверено списание, което публикува надеждни класации на бизнесмени, знаменитости и компании.
Въпреки че хората предполагат, че Forbes все още е американско издание, истината е, че то вече е собственост на базирана в Хонконг компания, наречена Integrated Whale Media Investments. Компанията закупи Forbes за 400 милиона долара през 2014 г.
Snapchat
През 2011 г. Боби Мърфи и Евън Шпигел стартираха приложението без никаква представа колко популярно ще стане то. В момента се смята, че Snapchat струва повече от 20 милиарда долара.
През 2017 г. китайската компания Tencent успя да разшири обхвата си и до Snapchat. Този технологичен гигант плати повече от 2 милиарда долара, за да получи 10% дял в компанията за социални медии с надеждата да получи страхотна възвръщаемост.
Hilton Hotels
Конрад Хилтън основа Hilton Hotels & Resorts през 1919 г. Повече от сто години по-късно веригата има 586 хотела в 85 държави.
Източник: iStock
През 2016 г. китайска авиационна и корабна компания, известна като HNA Group, купи 25% дял от хотелската верига за 6,5 милиарда долара. След това стана и най-големият акционер на компанията.
Barbie
През 1959 г. Рут Хендлър създава най-популярната в света марка за кукли. Тези кукли продължават да са много любими на малки и големи дори шест десетилетия по-късно.
Mattel, компанията-майка на Barbie продава 58 милиона кукли всяка година. Това означава, че продава повече от 100 кукли на минута. Mattel прави нетни приходи от около 1,5 милиарда долара годишно.
Източник: Insider
Оказва се обаче, че Barbie никога не са се произвеждали в Съединените щати. Първият завод е открит в Япония през 1959 г., когато страната се възстановява от Втората световна война. Сега има четири фабрики в света и те се намират в Китай, Индонезия и Малайзия.
Nike
Компанията за спортно облекло има много фабрики извън Съединените щати. Nike има договори със 180 производители в Китай. Това прави страната вторият по големина производител на Nike в света след Виетнам.
Източник: iStock
Освен в тези страни, компанията изнася производството и в Бразилия, Япония, Шри Ланка и Индонезия.
Оказва се, че Nike се опитва да свие производството си в Китай. През 2012 г. един от всеки три чифта е направен там, но оттогава цифрата е намаляла до само един на всеки пет.
linkaln
на 02.07.2022 в 14:01:22 #1Китай е най голямото зло на планетата заедно с белите роми от московието