Натрупването на стока в Hennes & Mauritz AB (H&M) стана още по-притеснително, след като проблеми с логистиката объркаха редица доставки. Шведският търговец на дрехи на дребно се видя принуден да намали още повече цените през това тримесечие, пише Bloomberg.

Компанията отчете спад на печалбата за четвърто поредно тримесечие, а стоката в складовете се увеличи с 13 процента до рекордните 36 милиарда крони ($4 милиарда). Това е рано на 18,2 процента от продажбите, сравнено с 16,1 процента година по-рано - въпреки че H&M се опитваше да намали този дял.

H&M може да намали дивидента за първи път в историята си

H&M може да намали дивидента за първи път в историята си

Такива са очакванията на анализаторите

"Проблемите на H&M ще отнемат много дълго време да бъдат оправени", казва Мишел Уилсън, анализатор в Berenberg. "Проблемът с натрупването на стока продължава вече седмо тримесечие".

Компанията започна да внедрява нова логистична система, която трябваше да ускори доставките. H&M обаче трябваше да се справи с редица проблеми, които спираха доставки до пазари като САЩ, Франция, Италия, както и онлайн продажбите в Скандинавието.

"Все още имаме много тежка работа пред нас", каза Карл-Йохан Персон, главен изпълнителен директор. Той все пак заяви, че вижда подобрение и очаква по-добро второ полугодие.Данни от по-рано този месец показват, че през второто тримесечие продажбите остават непроменени в местна валута, въпреки факта, че H&M отвори 303 магазина през последните 12 месеца до май.

Печалбата преди данъци се срина с 22 процента до 6,01 милиарда крони през трите месеца до май. Анализаторите очакваха 6,28 милиарда крони.