Полската автомобилна индустрия изпадна в криза, предприятия се закриват, а работниците се съкращават. Това пише полският вестник Rzeczpospolita, като се позовава на главната статистическа служба на страната.

Според тези данни, от декември 2023 г. до септември 2024 г., броят на работниците, заети в полската автомобилна промишленост, е намалял от 204 хил. на 197 хил., т.е. намалението е със 7000 човека.

През първото тримесечие на тази година бяха закрити предприятието за автобуси Volvo във Вроцлав и Scania в Слупск. А през септември беше затворено предприятието SFC Solutions в Пьотрков Трюбуналски, където се произвеждат уплътнения за двигатели. Съкратени са 179 работници и служители от това предприятие. А съвсем наскоро, през ноември спря да функционира заводът за двигатели FCA Powertian в Биелско-Бяла. Работата си там загубиха 468 души.

Според информация на изданието, втората вълна от съкращения в полската автомобилна индустрия ще засегне компаниите, произвеждащи резервни части. "Принципът е прост - колкото по-малко автомобили се произвеждат, толкова по-малко е търсенето на резервни части", цитира вестникът Томаш Бенбен, председател на полската Организация на дистрибуторите и производителите на резервни части.

В Полша започнаха масови съкращения в големи фирми заради ... рецесията в Германия

В най-голямата източноевропейска икономика започнаха масови съкращения заради рецесията в Германия

Там през годината вече са загубени десетки хиляди работни места