Понижаването на потребителското търсене на глобално равнище продължи да се отразява на автомобилната индустрия, в която новите регистрации бележат срив от 8,4% в Европейския съюз на годишна основа според последните данни, публикувани от Европейската асоциация на автомобилните производители. В съюза са били регистрирани 1,041 млн. пътнически превозни средства през изминалия месец спрямо 1,137 млн. година по-рано. Така се запазва общата тенденция на свиване на пазара (от 3,2% от началото на годината), която се наблюдава от средата на 2018 г., а контракцията от август е най-значителната от началото на годината.
Mercedes показа електрическата си S-класа
Занапред технологиите първо ще се сравняват с Mercedes EQS
Сред причините за свиването, освен спада на търсенето изобщо, е фактът, че през август 2018 г. автомобилните производители регистрираха много нови модели на пазара, преди новите регулации за емисиите да влязат в сила, което изстреля данните за продажбите. Но това не е единствената причина за негативната динамика през изминалия месец, особено на фона на понижаването на броя на новорегистрираните автомобили на всички големи европейски пазари. Между тях най-голям е спадът във Франция и Испания.
Сред производителите най-слаби резултати са регистрирали Nissan и Fiat Chrysler Automobiles, чиито продажби са се понижили със съответно 47,5% и 26,5% на годишна основа, а растеж в ЕС и страните от Европейската асоциация за свободна търговия има при моделите на Daimler (22,1%),Ford (1,7%) и Volvo (8,7%). Въпреки понижението на продажбите от 8% на годишна основа Volkswagen Group остава лидер на пазара в Европейския съюз с пазарен дял от 27,5%, следвана от PSA Group (брандовете Peugeot, Opel, Citroen и DS) с 14,1%, Renault (10,1%) и Hyundai (6,6%).
На фона на данните за слабото представяне във водещите икономики на Стария континент, в България се наблюдава лек ръст на броя на нови пътнически автомобили. През август тук са били регистрирани 2929 нови коли спрямо 2887 година по-рано. Все пак през изминалия месец сделките са били с почти от 20% по-малко спрямо най-силния месец на 2019 г. - май, през който са закупени 3641 нови автомобила. Така леко се обръща тенденцията от юли, когато продажбите у нас нараснаха с 14,1% на годишна основа.
Индустрията в Европейския съюз отчете само два месеца на позитивна динамика за последната година, един от които беше през юли, когато продажбите се покачиха с 1,4% на годишна основа, благодарение основно на страните от Централна Европа. Проблемите пред индустрията бяха един от основните въпроси, обсъждани по време на тазгодишното издание на Frankfurt Motor Show. Същевременно индустрията се изправи и пред протести за затягане на регулациите на емисиите от автомобилите.