Контролът над производителя на луксозните и мощни автомобили Bugatti вече ще в ръцете на Rimac Automobili. С хода германският концерн Volkswagen AG успява да спаси бутиковия френски производител, популярен с 16-цилиндровите си двигатели, които изглежда вече нямат място в портфолиото ѝ.

55% от собствеността на бранда Bugatti ще бъде под контрола на източноевропейската компания. Останалите 45% остават в Porsche AG, която по-рано тази година увеличи дела си Rimac до 24%.

Двата бранда ще останат отделни и ще използват своите производствени мощности във Франция и Хърватия. Очаква се обаче синергия в развойната дейност.

Целта на главния изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс е да концентрира усилията и средствата на концерна върху германската марка, както и върху Audi и Porsche, в момент, в който индустрията преминава през прехода към електромобили.

Прехвърлянето на Bugatti следва продажбата на производителя на индустриални скоростни кутии Renk и продажбата на миноритарен дял в Traton. Във Волфсбург имаха надежди да продадат и Ducati и Lamborghini, но през миналата година се отказаха.

Самата Bugatti генерира печалба през последните години, заяви пред репортери главният изпълнителен директор на Porsche Оливър Блум. Очаква се съвместния контрол с Rimac да увеличи значително печалбата, смята той. Прехвърлянето на контрола ще се случи през четвъртото тримесечие на 2021 г., след регулаторно одобрение.

Брандовете първоначално ще произвеждат Bugatti Chiron и изцяло електрическата Rimac Nevera.

Bugatti е най-малкият бранд в портфолиото на германския концерн, като произвежда около 80 автомобила годишно. Компанията се смята за пример за инженерна екстравагантност. Марката бе съживена през 1998 г. от тогавашния председател на борда Фердинанд Пиех. А заради огромните разходи за развойна дейност и ниските обеми, 16-цилиндровият Veyron — първият модел на Bugatti под VW — се смяташе за един от автомобилите, които са загубили най-много пари в индустрията.

От своя страна Rimac бе създадена от Мате Римац през 2009 г. Дебютният модел Concept_One дебютира две години по-късно. В компанията, освен Porsche, са инвестирали и Hyundai, (с 12%) и китайският производител на батерии Camel.

33-годишният Римац, който притежава 37% от компанията, заяви, че е средносрочен план се планира изцяло електрическо Bugatti, но засега моделите ще запазят бензиновите си двигатели.

Ето какво да очакваме от хърватския хиперелектромобил Rimac Concept Twо

Ето какво да очакваме от хърватския хиперелектромобил Rimac Concept Twо

Той се доближава все повече до серийно производство