Заводът "Автотор"в Калининград започва да сглобява китайски камиони. Това съобщи заместник-генералния директор на компанията Алексей Храмцовски, цитиран от Drom. В завода ще бъдат представени три китайски марки, чиято моделна гама ще включва камиони с тегло от 3,5 тона до 12 тона.
Към момента монтажът е още в тестов режим, а пълноценното производство ще започне през второто тримесечие на 2023 г., когато заводът ще получи документите, необходими за продажбата на камионите.
Предвижда се до края на годината да бъдат произведени общо 5000 камиона, една трета от които ще са лекотоварни, а останалите - със среден тонаж. Заводът "Автотор" ще произвежда само шасито, всички други компоненти на камионите ще бъдат предоставени от партньори.
Около 1000 от тези камиони ще бъдат с електрическо задвижване. "Автотор" остана без бившите си бизнес партньори, след началото на военните действия в Украйна. През март 2022 г. германският концерн BMW прекрати споразумението си с руската компания, а през октомври корейските Hyundai и Kia се отказаха от съвместната работа.
"Автотор" възобнови производството си в Калининград още през декември миналата година, като тогава за вероятни негови партньори бяха назовани китайският държавен автомобилен концерн BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co.) и автомобилният производител Chery, вече познат в Русия.
В края на януари 2023 г. от автомобилостроителя съобщиха, че възнамеряват да произвеждат и седаните E5 на Kaiyi.
rosstrollnadzor
на 22.03.2023 в 21:07:13 #4чета , три нефелни изрожденчета са се разписале ... друзя , рассийският пазар е 0,5% от европейският износ ... тва е , да си го знаете , нищо лично , само статистика ...
loko-pd
на 22.03.2023 в 20:08:37 #3Русия може и без бмв ,но Германия не може без руския пазар.Тя е най големия износител и вносител в ЕС с Русия.
veselin-dinchev
на 22.03.2023 в 19:38:54 #2А Калининград е на хвърлей от еврогейския съюз!
veselin-dinchev
на 22.03.2023 в 19:37:38 #1Честито на дойчовците!