Кредиторите на Hertz Global Holdings Inc. бяха изправени пред два лоши избора, докато се опитваха да постигнат сделка, която да спаси компанията от банкрут: или да си затворят очите временно и да се надяват 102-годишната компания да намери начин да се възстанови; или да я оставят да потъне във фалит и да се надяват да си възвърнат част от инвестициите след ликвидация, пише Bloomberg.

В крайна сметка те решиха да дадат срок на компанията за автомобили под наем до 22 май, докогато тя трябва да им плати $400 млн. Hertz знае, че кредиторите ѝ ще искат да избегнат банкрут, което ще предизвика разпродажби на употребяваните автомобили, ако ABS тръстовете, които ги притежават, трябва да бъде ликвидирана, казват източници на изданието.

Hertz се готви за банкрут

Hertz се готви за банкрут

Компанията вече изпусна едно плащане и иска да реструктурира $17 млрд. дълг

Това създава още един проблем за банките, които в следващите две седмици трябва да решат дали да позволят на компанията да получи още заеми, с които да плати старите си задължения; или да я оставят да фалира. Вторият вариант все още е на масата, предупреждават източниците.

Разпродажбата на автомобилите обаче ще дойде в изключително лош момент заради пандемията - цената им при разпродажба ще бъде изключително ниска.

Остава вариантът с надеждата компанията да се възстанови: все пак в момента банките няма да успеят да си върнат дълговете от близо $3 млрд. при фалит. Вливането на нови средства още създава риск от още по-големи загуби.

Има и трети вариант: контролиращият акционер Карл Айкан да вложи още средства. В противен случай делът му от 39% ще се изпари, тъй като задълженията към кредиторите са преди тези на акционерите. Делът на Айкан е $169 млн. в момента. Но той плати около $16 млрд. за него. Самият той отказва коментар пред агенцията. Но е вероятно да вложи още средства, за да защити инвестицията. И сега просто изчаква да види какво ще направят кредиторите.