Продажбите на Huawei Technologies Co. спадат заради наложените от Съединените американски щати санкции и конкурентите на китайския гигант виждат възможност за увеличаване на своя дял в пазар, в който смяната на предпочитаната от потребителите марка смартфони е рядко явление, пише The Wall Street Journal.

След наложените от президента Доналд Тръмп ограничения, Huawei преминава през тежки месеци с драстичен спад на продажбите. Най-големият печеливш е Samsung, но повишение бележат и други китайски марки.

Samsung, най-големият производител на смартфони в света, ще представи новия си флагман Galaxy S21 утре — с цел месец по-рано от обикновено — в опит да спечели от слабостта на най-големия си конкурент, казват анализатори. Наскоро южнокорейската компания прогнозира 25% повишение на оперативната печалба благодарение и на по-високи продажби на телефони.

Неотдавна изглеждаше, че Huawei ще успее да постигне целта си да застане начело на пазара. Но през трите месеца до края на септември 2020 г. пазарният ѝ дял се сви с близо четвърт спрямо година по-рано до 15%, а Samsung увеличи своя до 23%. По-евтините брандове като Xiaomi и Vivo също спечелиха.

Тенденцията се запази и през последните три месеца на 2020 г., според анализатори.

"Samsung успя да се възстанови по-бързо [от кризата] спрямо останалите компании и това е най-вече заради проблемите на Huawei", казва Марк Нюман, старши анализатор в Sanford C. Bernstein.

Apple не спечели особено от проблемите на Huawei. Само около 10% от хората, които използват Android, преминават към iPhone — тенденция, която се запазва от години насам, според Consumer Intelligence Research Partners. И едва 7% взимат обратното решение.

Samsung се нуждаеше точно от подобни проблеми в Huawei. Големите залози върху 5G и сгъваеми екрани не успяха да обърнат тенденцията на спад в продажбите. За да се конкурира по-добре с китайските компании, Samsung започна да добавя функции в евтините си модели, които допреди това бяха запазени с флагманите.

TrendForce: Пазарният дял на Huawei се срива до 4% през 2021 г.

TrendForce: Пазарният дял на Huawei се срива до 4% през 2021 г.

Китайският гигант изпада от топ шест на производителите през тази година, гласи прогнозата

Първоначално пандемичната траектория на Huawei изглеждаше забележително. Компанията бе сред първите, които усетиха удара от пандемията, но бързото възстановяване в страната успя да изстреля Huawei до номер едно при смартфоните през второто тримесечие, когато общите продажби спаднаха с 30%.

Но от септември насам американските санкции прекъснаха достъпа на Huawei до чипове, като компанията сега използва запасите си. Според анализатори, те могат да пресъхнат още през пролетта.

Проблемите на компанията ще продължат в близко бъдеще. Експерти не очакват новият президент на САЩ Джо Байдън да промени политиката на страната спрямо Китай.

Apple бележи неочакван ръст в Поднебесната империя

Междувременно Apple постига забележителен успех с новите iPhone 12. Продажбите в Китай достигнаха 18 млн., с което американската компания достига 20% дял в страната през четвъртото тримесечие на 2020 г.

Данните са впечатляващи, тъй като преди пускането на iPhone 12 Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo отговаряха за 90% от китайския пазар. Към края на декември 2020 г. той намалява до 78%.

Ще достигне ли Apple оценка от $3 трилиона?

Ще достигне ли Apple оценка от $3 трилиона?

И какво е нужно, за да се случи това