Ако утре се случи икономически спад, ще оцелее ли вашият малък бизнес? По време на рецесия предприятията могат да предвидят финансови и оперативни предизвикателства поради намалени потребителски разходи, повишена ценова чувствителност и промени в пазарното търсене. За тези, които не са запознати с това какво представлява рецесията, тя се определя от Националното бюро за икономически изследвания като "период на значителен спад в икономическата активност", който продължава повече от няколко месеца.
Навигирането при бързи икономически промени изисква гъвкавост, стратегическо мислене и ориентиран към клиента подход. Независимо дали се очаква рецесия да повлияе на вашия бизнес или не, проактивната подготовка може да бъде от полза за всеки малък бизнес, независимо от индустрията. Имайки предвид това, консултантите на Forbes изброиха шест начина, които доказано са ефективни при подготовката на малък бизнес за рецесия.
1. Рутинно правете прогнози за приходите.
За всеки малък бизнес, дългосрочният успех до голяма степен зависи от това колко добре управлява паричния си поток. Със заплахата от рецесия на прага, сега е моментът да гарантирате, че бизнесът ви работи добре, а това ще ви позволи да имате достатъчен паричен поток, за да преодолеете всякакви препятствия. Провеждането на прогнози за приходите ви позволява да планирате и отчитате неочаквани разходи и да избегнете необходимостта от натрупване на допълнителен дълг в трудни времена.
С правилното управление на паричните потоци можете по-лесно да плащате на служителите си и да купувате стоките и услугите, необходими за гладкото управление на вашия бизнес.
2. Фактурирайте бързо и последователно.
Осигуряването на постоянен поток от приходи е жизненоважно за всеки малък бизнес, но по време на рецесия тази задача става от съществено значение за запазване на паричния поток на вашата компания.
Създаването на установен процес или процедура за фактуриране спомага за поддържането на гладко финансово управление по време на рецесия. Например базираните на облак платформи, предназначени за фактуриране, могат да ви помогнат да създавате, проследявате и управлявате фактурите си по-ефективно, намалявайки шансовете да ги пропуснете или забравите.
Някои от тези платформи ви позволяват да автоматизирате повтарящи се фактури, което може да ви помогне да спестите време и да осигурите последователно таксуване на клиента. В края на краищата забавените фактури водят до закъснели плащания, което може да се отрази негативно на финансовото състояние на вашия бизнес.
3. Предоговорете дългосрочни споразумения с доставчици.
Тъй като пазарните условия се променят, преразглеждането на вашите съществуващи договори за спестяване на разходи може да бъде стратегически подход за подобряване на финансовото здраве на вашия бизнес. Бъдете проактивни, като се свържете с вашите утвърдени доставчици, за да инициирате дискусии за предоговаряне на цени или условия, които отговарят по-добре на текущите ви нужди.
Доставчиците могат да варират значително в зависимост от бизнеса, така че не се притеснявайте да разгледате всички тях: превоз с камиони, спално бельо, поддръжка на оборудване, наемане на персонал по договор, извозване на боклук и т.н. Целта е да разберете кои доставчици могат да ви посрещнат "наполовина". Този подход може да ви помогне да избегнете потенциални скокове на цените за стоки и услуги и да защитите печалбата си. Само не забравяйте, че поддържането на вашите цени конкурентни през трудни времена, когато вашите клиенти изпитват същата болка, може да ви спечели тяхната лоялност дълго след като икономиката се подобри.
4. Намерете нова бизнес ефективност.
В допълнение към предоговарянето с вашите ключови доставчици, за да намалите оперативните си разходи, можете да потърсите начини да управлявате бизнеса по-ефективно с надеждата да подобрите цялостната производителност. Да кажем, че вашият бизнес получава ежеседмични доставки на консумативи или услуги; може да обмислите увеличаване на честотата от една на две седмици или дори месечно.
Може би има възможности за съкращаване на чекирането във вашия бизнес чрез добавяне на онлайн бутон към уебсайта ви. Може да ви струва месечна такса, но също така може да ви спести пакет, като освободи служителите ви да работят по други дейности, без това да повлияе отрицателно на клиентското изживяване.
Рецесиите често се превръщат в златна възможност за бизнеса да внедри технология, която спестява време, и да преосмисли своите бизнес операции, за да подобри цялостното представяне.
5. Полагайте маркетингови усилия.
Докато първоначалният ви инстинкт може да е да премахнете маркетинговия си план като мярка за намаляване на разходите, премахването на ключови части от вашата маркетингова стратегия може да застраши вашите дългосрочни планове за растеж и доверие. Вместо това прегледайте и оптимизирайте стратегията си, за да я направите по-рентабилна. Помислете за търсене на алтернативни маркетингови канали, създаване на целеви кампании и използване на цифрови платформи, които предлагат рентабилни начини за достигане до вашата целева аудитория.
Друга стратегия е да се съсредоточите върху задълбочаването на взаимоотношенията си с настоящите си клиенти, като проучите начини за насърчаване на кръстосани продажби и възможности за продажба на по-високи цени. Често е по-разумно да увеличите приходите си с настоящите си клиенти, вместо да харчите повече пари в търсене на нови. Продължителният маркетинг може в крайна сметка да сигнализира за стабилност на вашите клиенти и да засили тяхната лоялност, което води до по-лесен преход след рецесията.
6. Имайте повече от един резервен план.
Като собственик на бизнес създаването на план за действие при извънредни ситуации може да предложи защита срещу икономическа несигурност и да ви помогне да се подготвите за различни сценарии. В повечето случаи наличието на един резервен план ще бъде достатъчно; въпреки това, като се има предвид непредвидимият характер на рецесията, разчитането на един резервен план може да не осигури достатъчно увереност. Създаването на множество резервни планове позволява на вашия бизнес да се обърне и да продължи да работи с минимални прекъсвания. Например, планирането на по-високи от очакваните разходи за инвентар може да ви позволи по-бързо да намерите опции с по-ниски разходи или да измислите ценова стратегия, която прехвърля по-малко разходи на вашите клиенти. Накратко, изготвянето на план B или C може да позволи на вашия бизнес да се справи с внезапни и непредвидени промени по време на рецесия.
Рецесиите са част от икономическия цикъл. Като собственик на бизнес е важно да сте готови да направите корекции, за да можете да устоите на продължителен икономически спад. Ако анализирате пазарните тенденции, наблюдавате отблизо поведението на потребителите и изследвате икономически ефективни маркетингови техники и оперативни технологии, можете да излезете от рецесията по-силен от всякога.