Нещата за емблематичният британски автомобил Aston Martin от години не вървят добре. Пандемията още повече влоши положението като през октомври миналата година компанията се размина на косъм от осми фалит. Паричните резерви свършиха, а загубите бяха главоломни. Впрочем, още през 2018 г. акциите паднаха с над 80%.
Но цената на акциите най-сетне се покачва. През последните 12 месеца те са поскъпнали с над 180%. Съответно, няма как да не си зададем въпроса връща ли се колата на Джеймс Бонд отново в играта? Нека видим.
Нарастващата цена
Акциите на Aston Martin започнаха да се покачват през 2020-а година. Преди това компанията получи спасителен пакет от 500 милиона британки лири от канадския милиардер Лорънс Строл. Последва голямо преструктуриране, което доведе и до нов изпълнителен директор - Тобиас Моерс. Явно промените са дали резултат, защото публикуваните финансови резултатите на компанията за първото тримесечие за 2021 г. изглеждат доста обещаващи. Общите приходи са нараснали със 153% в сравнение с година по-рано като достигат 224,4 милиона лири.
Този ръст се дължи предимно на огромната популярност на новия модел DBX. Въпреки доста високата му цена от £158 000, Aston Martin продаде цели 746 автомобила от серията. При останалите модели картинката все още не е розова. Линията GT например не се справя добре и съответно общите доставки спаднаха с 24%. Класическата спортна линия обаче компенсира с 312 продадени автомобила и ръст от 66% спрямо 2020 г.
Въпреки впечатляващите цифри и новата надежда, компанията все още е на загуба от £42,2 милиона
Това все пак е значително подобрение в сравнение със загубата от 110,1 милиона лири, записана през първото тримесечие на 2020 г. Като цяло изглежда, че бизнесът се изправя на крака.
Предстоящите рискове
Мениджърският екип е уверен, че ще успее да продаде общо 6000 автомобила през 2021 г. След последните данни, 23% от целта вече е изпълнена. Тук е мястото да отбележим, че през втората половина на годината Aston Martin пуска два нови модела - Valkyrie и V12 Speedster като очакванията са към тях да има силен интерес. Въпреки това, остава проблемът с нивото на дълга на фирмата. Към края на март той е близо £1,3 милиарда. Това е около 63% от капиталовата структура на компанията и добавя значително ниво на риск от неплатежоспособност. Добрата новина е, че нещата все още са поправими. Автомобилният концерн има над половин милиард лири в сметката си, акциите му растат и по всичко изглежда, че отново е в играта.