Макар да е считана за екологичен начин на пазаруване, електронната търговията има и своите тъмни страни. Освен прекалено голямото разхищение на материали за опаковки към това може да се добави и транспортният проблем с върнатите стоки, който струва доста скъпо на природата.

Километрите, които тежкотоварните автомобили изминават заради върнати стоки, закупени онлайн, се равняват на 73 пъти разстоянието от Земята до Марс за една година, пише GreenTech.bg.

Онлайн пазаруването е удобно, но не е екологично

Онлайн пазаруването е удобно, но не е екологично

Повече отпадъци от опаковки, всеки артикул се опакова "дебело", повече транспорт

Доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година, разкри производителят на автомобилни гуми Continental.

От тях близо 17 милиарда километра са изминати в превоз на върнати стоки, което се равнява на 73 пътувания между Земята и Марс. Ако приемем, че всяка върната стока изисква два транспортни курса - веднъж за доставка и веднъж за изпращането й обратно, това са нахалос 34 милиарда километра.

Икономика на пандемията: Какво пазаруват онлайн хората, докато са у дома по време на кризата?

Икономика на пандемията: Какво пазаруват онлайн хората, докато са у дома по време на кризата?

Продажбите на някои стоки са скочили с над 600%

Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки. При това положение се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид.

Транспортният сектор е един от най-големите замърсители в европейската и световната икономика. Стремежът към преминаване към екологични превозни средства обаче не е достатъчен. За да се "екологизира" транспортът, трябва да се гарантира, че използваното от електрическите превозни средства електричество е добито от природосъобразни източници.

Цената на безплатната доставка в онлайн търговията

Цената на безплатната доставка в онлайн търговията

Наистина ли е безплатна?

В борбата срещу климатичните промени може да помогне всеки, който закупи продукт онлайн. Всичко, което потребителите трябва да направят, е да избират внимателно, когато пазаруват онлайн, за да се избегне връщането на голяма част от това, което пристига до вратата.