Когато кандидатствате за работа, има много начини да оптимизирате автобиографията си. Можете да проверите да сверите часовника си с приоритетите на работодателя, при който кандидатствате. Трябва да се уверите, че сте посочили най-важното за бъдещия работодател, по отношение на опита. Можете да включите всякакви ваши по-значими постижения като надхвърляне на целите за продажби например, пише CNBC Можете да включите линк към вашия профил в LinkedIn.

По думите на кариерни експерти има една група умения, която е от решаващо значение и трябва да включите към списъка с т.нар "меки умения". Преобладаващото мнозинство или 93% от работодателите, казват, че "меките умения играят голяма роля в решението им кого искат да наемат", казва Иън Сийгъл, съосновател и главен изпълнителен директор на ZipRecruiter, в неотдавнашния доклад на компанията The Job Market Outlook.

Меките умения включват широк набор от способности. "Бих казал, че като цяло комуникацията е много високо в този списък, като се има предвид как хората работят в различни ситуации", казва Кристин Кели, главен маркетинг директор в CareerBuilder.

ZipRecruiter посочва някои от най-търсените меки умения в своята платформа. Ето кои са те, както и какъв е броят на работните места в сайта, изискващи умението за своите работници.

1. Комуникационни умения: изисквани за 6,1 милиона работни места

2. Обслужване на клиенти: умението е посочено в 5,5 милиона обяви

3. Планиране: присъства в 5 милиона обяви

4. Умения за добро разпределяне на работното времето: умението е посочено като задължително в 3,6 милиона обяви

5. Управление на проекти: 2,8 милиона са работните места, които искат това умение

6. Аналитично мислене: 2,7 милиона обяви изискват това

7. Способност за самостоятелна работа: за 2 милиона работни места това е задължително умение

8. Гъвкавост: Броят работни места,които искат това умение е 1,3 милиона

Що се отнася до умението комуникация, то се изисква най-вече заради дистанционната и хибридната работа, които разчитат в голяма степен на технологиите. "Как отговаряте на някой, който ви е изпратил имейл" има значение, смятат експерти.

Когато става въпрос за планиране и управление на времето, "без значение каква роля имате, ако не можете да организирате времето си", не можете да бъдете ефективни, казват кариерни експерти.

Когато пък става въпрос за гъвкавост, "хората наистина трябва да могат да реагират в ситуации, да се присъединят към Zoom срещи, да могат да управляват съобщенията си".

Включете тези меки си умения, като дадете конкретни примери за това как сте ги използвали в работата.