Седем часа разлика за екипа на една компания, който е "разделен" от океан и море помежду си, означава част от служителите да започват работа в 09:00 ч., докато колегите им вече приключват работния ден.
Как тази часова разлика може да бъде "стопена"? Отговор на този въпрос чак в Коста Рика търси Илия Цонев. Той е ръководител на глобалната трансформация на приходите на българския офис на Experian.
Experian е мултинационална компания за за предоставяне на информация и аналитични решения със седалище в Дъблин, Ирландия. Компанията събира и обобщава информация за над 1 милиард хора и фирми.
Илия Цонев отговаря за трансформирането на процесите, които се случват в приходната част на клиентите на Experian.
"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.
"Пътуването ми до Коста Рика беше свързано с това, че счетоводните записи от Великобритания се правят в Коста Рика", обясни той. Илия прекарва 10 дни в екзотичната държава, за да се запознае с работата на местния екип, с най-големите трудности за колегите си там и как компанията би могла да минимизира ефектите от часовата разлика.
"Проблемът с часовата разлика трудно би могъл да се реши, ако гледаме на него от генерална гледна точка. Идеята е да се оптимизира времето, което имат заедно двата екипа. По този начин би се намалила излишната комуникация", обобщи Илия Цонев.
От първите стъпки в Experian до ръководна позиция
Илия е успешен пример за кариерно израстване в глобалния финансов център на Experian. Кариерният му път започва във Великобритания, където прекарва 8 години, докато през 2018 г. се завръща в България и започва работа в българския офис на Experian, в който работят над 1000 специалисти.
"Исках преходът за мен да бъде по-плавен и поради тази причина избрах да започна работа в голяма международна компания с офис в София, която да ми позволи да се развивам", споделя той.
Илия стартира кариерата си в Experian от ниво счетоводител по приходите. Това беше една от първите позиции, свързана с приходите, която компанията разкрива в България. В тази си роля Илия Цонев отговарял за няколко пазара - Турция, Близкия Изток и Централна Европа.
След една година пред него била поставена възможността да заеме супервайзърската позиция, като същевременно да започне да обучава част от новите си колеги и да им обяснява тънкостите на конкретни сделки и начините на признаване на приходите.
"За мен беше много полезно това, че компанията ми предостави възможности да се науча и да разбирам международния стандарт, в който се признават приходите. Experian има достатъчно екипи и материали, които ми помохнаха да повиша знанията си, тъй като преди да започна работа в компанията не бях работил с приходи", споделя Илия Цонев.
Едно от нещата, които Илия харесва в Experian е, че ако има някаква идея, свързана с трансформацията на бизнес процесите, спокойно може да й даде гласност и е много вероятно тя да получи подкрепа и да бъде реализирана.
Настоящата му позицията на ръководител на глобалната трансформация на приходите му позволява да работи с ръководителите на различни финансови центрове - в България, в Малайзия и в Коста Рика, както и с висшия мениджмънт на компанията.
"Представям им напредъка по проектите. Съответно и конкретни решения, които трябва да вземем, например можем ли да променим даден процес и той да се случва по различен начин", пояснява Илия Цонев и допълва, че предстои да участва в среща с контролерите за Обединеното кралство.
"Идеята е през тях да давам предложения на базата на информацията, която съм събрал, за това как бихме могли да подобрим работните процеси - например овъртайма, който генерират колегите в Коста Рика", обяснява той.
Големият проект
Като човек с афинитет към стандартизация и оптимизация, Илия работи по различни проекти, свързани с опростяването на процесите в Experian.
Един от най-значимите му проекти е интегрирането в компанията на пилотна за Европа система, която подпомага признаването на приходите.
"От оперативна гледна точка аз ръководих проекта, като за година и половина успяхме да внедрим системата на всички пазари. Това за мен беше голям успех", споделя Илия.
Именно този проект му дава възможност да изучи тази система в детайли и да се превърне в суперюзър на системата за Европа т.е. когато колегите му имат въпроси, свързани с оперативната работа със системата той е човекът, който им отговаря.
Чиста форма на счетоводител или ...
Илия споделя, че харесва работата си и продължава да работи в приходната част на компанията, защото това му дава достатъчно много възможности да види как функционира бизнесът на милионите клиенти на Experian. А най-новата му позиция му дава възможност да се научи как да работи с колегите си, които са на по-високо ниво от него, а също и как да менажира и да взема оптимални решения за всички.
"Усещам се по-близо до бизнеса, отколкото в една чисто счетоводна роля. Това поддържа моя интерес, защото винаги има нови договори, нови пазари, което ми дава възможност да подобря още повече знанията си за компанията и за продуктите, които предлагаме", обобщава Илия Цонев. И допълва:
"Когато намериш своето място и компанията те подкрепя и ти дава възможност за развитие, аз лично не смятам за лошо решение да продължиш да работиш за нея. Аз съм инвестирал време в това колегите ми да ме разпознават и разглеждам решението си да не се местя в други компании като капитализиране на това, за което съм работил през последните години".
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Bosch Digital.