Главният изпълнителен директор на компанията за кисело мляко Chobani, Хамди Улукая, популяризира гръцкото кисело мляко за следващото поколение потребители, пише Greek Reporter. Сега неговата компания официално е подала първоначално публично предлагане, за да бъде листвана на борсата Nasdaq.

Чобани превърна едно от типичните балкански ястия в основна част от американската диета, създавайки модерен и здравословен имидж на млечния продукт.

Улукая е турски бизнесмен, който създава компанията си през 2005 г. в северната част на щата Ню Йорк. Той принадлежи към семейство кюрдски млекопроизводители, които са родом от село Илич в провинция Ерзинджан.

Японската "Мейджи" ще инвестира в държавната компания за кисело мляко "Ел Би Булгарикум"

Японската "Мейджи" ще инвестира в държавната компания за кисело мляко "Ел Би Булгарикум"

За японците киселото мляко е символ на България

Улукая имигрира в Америка през 1994 г., за да посещава училище. Малко повече от десетилетие по-късно той решава да започне своя бизнес с кисело мляко в регион на страната, в който доминира индустрията още от 1800 г. насам. Компанията му бързо се "катери" до върха на индустрията, достигайки 1 милиард долара продажби през 2012 г. Сега компанията има бази в Ню Йорк, Айдахо и Австралия.

Наскоро компанията представи първоначалните си документи поверително в Комисията по ценните книжа и борсите и източници коментираха пред Reuters, че IPO може да оцени компанията на 10 милиарда долара.

Chobani дава на всички служители на пълен работен ден дял в компанията

Българското кисело мляко и саламуреното сирене може да станат защитени продукти

Българското кисело мляко и саламуреното сирене може да станат защитени продукти

Към момента в европейския регистър влизат общо 8 продукта от страната

Бизнесменът въведе програма за бонуси за служителите през 2016 г., която позволява на всеки един от 2000-те служители на пълен работен ден да имат дял в компанията. Техните акции в момента представляват общо 12,5% дял в компанията за кисело мляко.

Улукая е признаван точно толкова за корпоративната структура на компанията, колкото и за успеха си в индустрията за храни и напитки. Компанията работи за включване на слабо представени хора сред работната си сила, като приблизително 30 процента от нейните служители са имигранти и бежанци. Чобани ангажира преводачи и други специалисти, за да помогне на хората да се интегрират в компанията.

"Изградих нещо, което никога не съм предполагал, че ще има такъв успех, но не мога да си помисля, че Chobani ще съществува без всички тези хора", каза турският главен изпълнителен директор пред New York Times, "Сега служителите работят за изграждането на компанията повече и същевременно изграждат своето бъдеще", казва още Улукая.