В магазина 837 на Samsung в Ню Йорк може да изпробвате последните устройства и джаджи на компанията, да се запишете за уъркшоп, на който да научите как точно да работите с последните им хладилници с тъчксрийн, да се "разходите" във виртуалната реалност и да гледате как целия ви Instagram профил се разтваря пред вас.
Трите етажа с последния писък в технологиите се разпростира на 5 000 кв. м - и не може да си купите нищо (освен кафе), пише Quartz.
Идеята, че магазините "от тухли и хоросан" вече няма да имат налични продукти за продажба изглежда като рисков ход, особено като за огромен магазин като Samsung 837. Но все повече търговци започват да приемат идеята за "немагазина", в който няма продукти на склад. Оставяйки в миналото модела, базиран на продажби, за такъв, който се фокусира върху изживяването за потенциалния клиент, обучение за продукта и услуги, пазаруването се фокусира не толкова върху числото под чертата, а повече върху изграждането на лоялни клиенти на бранда.
"Става въпрос за този неуловим резултат", казва Майкъл Кох, старши директор по магазинната мрежа на Samsung. Когато клиентите посетят Samsugn 837, те са в комфортна среда, където могат да се отпуснат без да усещат напрежението от продавач-консултанта, който постоянно се опитва да ги убеди да купят нещо. Така те са свободни да прекарат повече време да научат за продукта и да го опитат, което засилва връзката им с бранда.
През първите 10 месеца, в който "немагазинът" работи, Кох посочва, че почти половин милион души са влезли. "В 837 може да прекарате колкото си искате време, не ме интересува кога ще си тръгнете, нито колко въпроси ще зададете. Не ме интересува дори да прекарате целия ден на даден смартфон или таблет. Играйте си с хладилника цял ден. Не може да си представите точно колко информация получаваме от това", казва той.
Миналият октомври Nordstrom също отвори свой "немагазин" в Лос Анджелис. Той се разполага наоколо 300 кв. м - доста по-малко от типичния център на търговеца на дрехи и бижута, който се доближава по-скоро до 13 000 кв. м. Той включва осем пробни, но както Samsung 837 - няма стоки на склад.
Тук, фокусът е върху удобството. Тежкият трафик в Лос Анджелис обезкуражава решилите да посетят магазин на марката, който често се намира далеч от центъра.
Купуването на дрехи, които не можете да пробвате, през интернет често е рисковано. Затова в новата локация те могат да се пробват, а след това да бъдат поръчани и доставени на адрес от магазина.
Това важи и за продавачът на бижута Blue Nile. Въпреки че съществува вече 16 години в интернет пространството и без никакви магазини, компанията отвори първия си подобен шоурум през 2015 г. - или както тя ги нарича - "уебрум". "Разбираме, че клиентите искат да пробват даден пръстен - и да видят как ще им стои, преди да го купят", казва Джош Холанд, директор в компанията.
И Blue Nile отчита положителни резултати след разкриването на физически локации. Средната цена на годежен пръстен, който клиент поръчва в техния "уебрум", е 7 500 долара - срещу 6 400 долара, когато се пазарува само онлайн.
golemo-chudo-OHns2sim
на 26.11.2017 в 12:18:07 #2Все повече безумия навлизат в живота ни.
kkristian-ddimitrov
на 26.11.2017 в 11:51:44 #1Във всяка една ваша статия допускате елементарни граматически грешки, Язък ви за висшето образование! Недоумение журналисти, които не си знаят майчин език, не ви е срам и тръгнали да претендират за авторски права над статиите си!