Uber, най-скъпо оценявания американски стартъп, се запътва към дългоочакваното първично публично предлагане с почти два милиарда нови загуби през 2018 година, пише CNN.
Компанията отчита загуба от $1,8 милиарда през 2018 година - първата цяла година под ръководството на новия главния изпълнителен директор Дара Косрошвахи. Резултатът е умерено подобрение от предходната година, която компанията отчете загуба от $2,2 милиарда.
Но докато загубите намаляват, същото се случва и с растежа на продажбите. Приходите достигат $3 милиарда през последните три месеца на 2018 г., увеличение от едва 2 процента спрямо предходното тримесечие и с 25 процента спрямо същия период на миналата година.
За сравнение, през предходното тримесечие приходите нараснаха с 38 процента от предходната година, а през второто на миналата година - с цели 63 процента.
През 2018 г. компанията продаде бизнеса си в Югоизточна Азия на Grab и сля бизнеса си в Русия с Yandex. Отчетът включва тези две сделки.
Намаляващият ръст на продажбите може да създаде притеснения за потенциалните инвеститори на Уолстрийт, които очакват да видят конкретни резултати зад потенциалната оценка от $120 милиарда.