Xiaomi Corporation ("Xiaomi" или "Групата"; борсов код: 1810), компания за потребителска електроника и интелигентно производство със смартфони и интелигентен хардуер, свързани с платформата "Интернет на нещата" (IoT), обяви своите неодитирани консолидирани резултати за тримесечието и полугодието, приключващи на 30 септември 2021 г.

През третото тримесечие на 2021 г. общите приходи на Xiaomi възлизат на 78.1 милиарда китайски юана (RMB), което представлява увеличение от 8.2% спрямо предходната година, ръст от 25,4% на годишна база. Повлияни от глобалната макросреда, както и от настроенията на пазара към технологичния сектор в Китай през третото тримесечие, дългосрочните инвестиции на Xiaomi, оценявани по стойността на печалбата или загубата през текущия период, генерират нереализирани финансови загуби, които са имали значително влияние върху нетната печалба на Xiaomi. Независимо от това, рентабилността на основния бизнес на Xiaomi поддържа стабилен растеж. Xiaomi демонстрира отличен бизнес модел и работа с общи приходи и нетна печалба, поддържайки стабилен растеж.

Междувременно глобалните активни потребители на Xiaomi за 30 дни на MIUI надхвърлиха 500 милиона към 22 ноември 2021 г., отбелязвайки поредното постижение от стратегията на Xiaomi "Smartphone x AIoT".

Финансови акценти за третото тримесечие на 2021 г.:

  • Общите приходи на Xiaomi възлизат на 78.06 милиарда китайски юана (RMB), с 8.2% увеличение на годишна база;
  • Брутна печалба от приблизително 14.29 милиарда юана, с 40.6% ръст на годишна база;
  • Печалбата след данъци, некоригирана съгласно МСФО, е 5.18 милиарда юана, с 25,4% увеличение на годишна база.

Xiaomi Corporation заяви: "През третото тримесечие на 2021 г. ние продължаваме да затвърждаваме нашата основна стратегия "Smartphone × AIoT" и да напредваме в пазара на премиум смартфони. Класирахме се на 1-во място по доставки на смартфони в 11 държави и региони. Продължихме да изследваме и да въвеждаме иновации в продуктите и технологиите, за да подобрим допълнително нашата конкурентоспособност премиум пазара. Приходите ни от интернет услуги достигнаха нов тримесечен връх и ние продължаваме да инвестираме в разработки, които са в основата на конкурентоспособността на нашите продукти." Към 22 ноември 2021 г. глобалните активни потребители на MIUI на Xiaomi за 30 дни надхвърлиха 500 милиона, затвърждавайки стратегията "Smartphone x AIoT".

Анализ на представянето за тримесечието

Приходите от интернет услуги достигат рекордно високи тримесечни стойности

През третото тримесечие рентабилността на Xiaomi продължи да се засилва, като приходите от интернет услуги достигнаха 7,3 милиарда RMB, отбелязвайки нов тримесечен връх, което представлява увеличение от 27,1% на годишна база. Маржът на брутната печалба на сегмента на интернет услугите е 73,6%, с 13,1 процентни пункта по-висок от същия период на миналата година.

Междувременно глобалната интернет потребителска база на Групата продължи да се разширява бързо през третото тримесечие. Към 22 ноември 2021 г. глобалните активни потребители на MIUI за 30 дни надхвърлиха 500 милиона за първи път, отбелязвайки още един важен етап за глобалната експанзия на Xiaomi. През септември 2021г. те нараснаха с 32,0% на годишна база до 485,9 милиона, сред които броят на потребителите в континентален Китай нарасна до 127,3 милиона, годишно увеличение от 16,4% и нетна печалба за четвърто поредно тримесечие. През септември 2021 г. потреблението на глобалнии смарт телевизори на Xiaomi и Xiaomi Box нарасна с 33,0% на годишна база. Към 30 септември 2021 г. броят на платените телевизионни абонати на Групата е 4,7 милиона, което е увеличение с 13,5% на годишна база.

През третото тримесечие на 2021 г. приходите от реклама на Xiaomi достигнаха 4,8 RMB, ръст от 44,7% спрямо предходната година, който се дължи основно на разширяването на потребителската база, по-високия процент потребители на първокласни смартфони и по-големите възможности за монетизация. Приходите от игри на Xiaomi достигнаха 1,0 милиарда RMB, увеличавайки се с 25,0% на годишна база поради силното представяне на висококачествените нови игри и по-високите средни приходи от игри за потребители ("ARPU"), задвижвани от премиум и гейминг смартфони. Приходите на Xiaomi от други услуги с добавена стойност възлизат на 1,6 милиарда RMB през третото тримесечие. През второто тримесечие на тази година платформата за електронна търговия Youpin на Xiaomi представи новата си потребителска марка Life Element, която предлага широка гама от висококачествени ежедневни продукти на конкурентни цени. Съвсем наскоро, през ноември 2021 г., Youpin също стартира своята система за плащане за членство UP, за да подобрява постоянно изживяването при онлайн пазаруване за своите потребители.

През третото тримесечие на 2021 г. приходите от интернет услуги в чужбина на Xiaomi са се увеличили със 110,0% на годишна база до 1,5 милиарда RMB, което представлява 19,9% от общите приходи от интернет услуги, отбелязвайки нов тримесечен рекорд. В бъдеще ще продължи да се разширява и задълбочава сътрудничеството с глобалните бизнес партньори на Групата и активно да се изследвт нови предложения за интернет услуги на задграничните пазари.

Xiaomi продължава ангажимента си да инвестира в изследвания и разработки, което повишава основната конкурентоспособност на продуктите на компанията. През първите три тримесечия на 2021 г. кумулативните разходи за изследвания и разработки на Групата достигнаха 9,3 милиарда RMB, което представлява увеличение от 51,4% на годишна база. През септември 2021 г. компанията представи смарт очила Xiaomi, които могат да се похвалят с визуализиран информационен дисплей и интерактивни функции. През ноември 2021 г. Xiaomi пусна технология Loop LiquidCool, която подобрява разсейването на топлината на смартфона при продължителна употреба. Към 30 септември 2021 г. екипът за изследвания и разработки на Xiaomi наброява общо 13 919 души, което представлява повече от 44% от общия брой служители.

Силни приходи от задграничните пазари и първо място при доставките на смартфони в 11 държави и региони

Приходите на Xiaomi от задграничните пазари достигнаха 40,9 милиарда RMB през третото тримесечие на 2021 г., което представлява 52,4% от общите приходи. Въпреки глобалния недостиг на ключови компоненти, Xiaomi затвърди пазарната си позиция чрез оптимизиране на разпределението на ресурсите на глобалния пазар и укрепване на своите канали в съответствие с местните пазарни условия. Според Canalys пазарният дял на Xiaomi при доставките на смартфони през третото тримесечие се нарежда на първо място в 11 страни и региони и сред първите пет в 59 страни и региони в световен мащаб.

Xiaomi продължи да затвърждава присъствието си на глобалния пазар през третото тримесечие. Според Canalys през третото тримесечие на 2021 г. Xiaomi се класира на второ място в Европа с пазарен дял на смартфони от 21,5%. В Западна Европа пазарният дял на смартфоните на Xiaomi достигна 17,0% и се нареди сред първите три по отношение на доставките; в Централна и Източна Европа Xiaomi се класира на второ място с 28,7% пазарен дял. През третото тримесечие на 2021 г. Xiaomi продаде над 6,8 милиона смартфона чрез операторски канали на задграничните пазари, с изключение на Индия, което представлява увеличение от над 130% на годишна база. Според Canalys пазарният дял на смартфони Xiaomi в каналите на операторите в Западна Европа се е увеличил от 4,6% през третото тримесечие на 2020 г. до 13,0% през третото тримесечие на 2021 г.

В същото време Xiaomi продължи да засилва своята конкурентоспособност на нововъзникващите пазари. Според Canalys през третото тримесечие на 2021 г. пазарните дялове на Xiaomi в Латинска Америка, Близкия изток и Африка достигат съответно 11,5%, 16,3% и 7,3%. Освен това, Xiaomi запазва позиция № 1 по доставките на смартфони в Индия за 16-то поредно тримесечие.

Снимка 555016

Доставките на смартфони през третото тримесечие се класират на 3-то място в световен мащаб с непрекъснат напредък на премиум пазара

През третото тримесечие на 2021 г., въпреки глобалния недостиг на ключови компоненти, доставките в световен мащаб на смартфони на Групата достигнаха 43,9 милиона. Според Canalys през третото тримесечие на 2021 г. глобалните доставки на смартфони се нареждат на трето място с пазарен дял от 13,5%. Приходите от смартфони възлизат на 47,8 милиарда RMB с брутен марж от 12,8% и увеличение от 4,4 процентни пункта на годишна база.

Стратегията за сегментиране на потребителите на Xiaomi и новите продукти позволиха на Групата да разшири своята потребителска база. За много от новите смартфони, лансирани тази година, над половината от потребителите са нови за Xiaomi. Компанията представи серия Xiaomi Civi през септември 2021 г., която беше добре приета от потребителите.

През първите три тримесечия на 2021 г. глобалните доставки на смартфони на Xiaomi на цена от или над 3000 RMB в континентален Китай и 300 евро, или еквивалент, на задграничните пазари, възлизат на приблизително 18 милиона, което представлява повече от 12% от общите доставки. На задграничните пазари общите доставки на смартфони на цена от или над 300 евро, или еквивалент, нараснаха с повече от 180% на годишна база през третото тримесечие, основно в Латинска Америка, Западна Европа и Близкия изток.

Стратегията "Smartphone x AIoT" продължава, работи се в посока за разрастване на магазинната мрежа

Приходите в сегмента на Xiaomi IoT и лайфстайл продукти бяха 20,9 милиарда RMB през третото тримесечие на 2021 г., увеличавайки се с 15,5% на годишна база. Приходите на Групата от чуждестранните пазари за IoT и лайфстайл продукти достигнаха нов рекорд, въпреки предизвикателствата в логистиката на морския транспорт в чужбина през това тримесечие.

През третото тримесечие, противно на фона на годишния спад в обема на продажбите на телевизори в световен мащаб, глобалните доставки на смарт телевизори на Xiaomi достигнаха 3,0 милиона с увеличение на приходите от 19,5% спрямо предходната година. Според All View Cloud ("AVC"), доставките на телевизори на Xiaomi се нареждат на първо място в континентален Китай за 11-то поредно тримесечие и сред първите пет в световен мащаб през третото тримесечие на 2021 г.

Освен това, Xiaomi разшири своите премиум категории интелигентни домашни уреди, за да помогне на потребителите да създадат здравословна и комфортна среда за живот. През третото тримесечие Xiaomi лансира интелигентни домашни уреди, включително интелигентен хладилник Xiaomi 550L с четири врати и пералня Xiaomi Mini.

AIoT платформата на Xiaomi продължава да се разширява. Към 30 септември 2021 г. броят на свързаните IoT устройства (с изключение на смартфони, таблети и лаптопи) на AIoT платформа за първи път надхвърли 400 милиона. Броят на потребителите с пет или повече устройства, свързани към AIoT платформата (с изключение на смартфони, таблети и лаптопи), надхвърли 8 милиона.

Тази година Xiaomi ускори разрастването на магазинната си мрежа и допълнително затвърди лидерството си в онлайн каналите, като същевременно разшири бързо и тези офлайн. Към днешна дата общият брой на магазините на Xiaomi в континентален Китай надхвърля 10 000. Xiaomi очаква още по-голямо разрастване и навлизане на пазари с по-нисък клас, което ще позволи на Групата да обслужва повече потребители в континентален Китай.