Специализирана прокуратура оповести съдържанието на четири телефонни разговора на бизнесмена Васил Божков. Два разговора са с Огнян Стефанов, журналист, един, според прокуратурата но с уговорка, с Александър Паунов, депутат от коалиция за "БСП за България". Гласът от четвъртия запис е засега на неизвестно лице.
Записите са от прилагани специални разузнавателни средства и са част от образувано ново досъдебно производство за престъпление по глава Първа от НК. Събраните материали представляват веществени доказателствени средства, събрани по реда на НПК.
Само минути преди това говорителят на главния прокурор Иван Гешев, Сийка Милева анонсира публикуването и декларира, че прокуратурата е наясно с атаките, на които ще бъде подложена и че тези атаки няма да спрат, а напротив ще последват и следващи стъпки. Подобно изявление направи и главния прокурор Иван Гешев в туит.
По новото досъдебно производство за престъпление по глава Първа от Наказателния кодекс се предвижда наказание лишаване от свобода от десет до двадесет години, доживотен затвор или доживотен затвор без замяна. Част от събраните материали представляват веществени доказателствени средства, събрани по реда на НПК, посочват от прокуратурата.
Материалите се публикуват с разрешение на наблюдаващите прокурори съгласно чл. 198 НПК, с оглед на особения обществен интерес на делото и съзнавайки отговорността си пред българските граждани и обществото за запазване на правовия ред в страната, както и при спазване на закрепеното в чл. 41 от Конституцията на Република България, право на българските граждани да бъдат информирани.
Сийка Милева: Чакаме отговор от Президента на Република България. Как концепцията му за "прокурорски рекет" и за "мафията" в прокуратурата кореспондира с доказателствата...?
Оповестяването на съдържанието на горните разговори Специализирана прокуратура прави с цел максималната информираност на обществото, посочват от прокуратурата и обясняват: Според съдебната практика данните, получени в резултат на специалните разузнавателни средства (СРС), се подчиняват на специалния закон (ЗЗКИ) до момента, в който органите на досъдебното производство по силата на планираната от тях тактика по разследване по всяко конкретно дело се позовават на получена чрез тях информация и на доказателствените средства, чрез които тя се възпроизвежда. Щом органите на досъдебното производство или съдът решат, че тази информация има значение за правилното решаване на делото и я включат в общата съвкупност на доказателствените материали чрез съответните доказателствени средства, то те се подчиняват вече на правилата на НПК.
От прокуратурата прилагат освен самите записи и тяхна стенограма:
На 10 юни 2020 г. обвиняемият Васил Божков провежда разговор с лице, за което са налице данни от справка на ДАНС, че е Огнян Стефанов:
- Божков: Ало.
- Мъж: Господин Божков, здравей!
- Божков: Здрасти. Как си?
- Мъж: Сега, аз се обаждам малко късно, но си бех изключил звука и не съм чул. Извинявам се, за което.
- Божков: А нищо. Няма никакъв проблем. По всяко време може да звъниш.
- Мъж: Да. Е, как съм? Божков: Прочетох ти анализа...
- Божков: Да. Имах, имах от някои политици предложение да направа партия и да ги подкрепа. А пък да такова, да ме вкарат в Парламента. А моите, моите опорни точки утре аз ше ги дам, за политическо движение...
- Мъж: Хъ. Абе, и Конституцията плаче за промяна. И, а.
- Божков: Абе, няма да събереме сто и осемдесе" депутата. Но аз мисля, че Гешев не ни е проблем, ако спечелим властта, щото мо"е да му орежем правомощията без да променяме Конституцията.
- Мъж: Да. Те.
- Божков: Нали тя казва мандата какъв е и колко е, ама точно клви правомощия има са описани в Закона за съдебната система. Там моле го променим без Конституция.
- Мъж: Да. Божков: Като го напра'име фигурант като Президента, точно клво ше ни вреди Гешев...
- Мъж: Да...
- Божков: Но моята тактика е, ти го казвам ей така, щото те чувствам близък, е първо да бутна Влади и т"ва. Един по едни. Виж, че аз не, не обръщам внимание на никой друг. Удрям само по Влади и по Бойко. Другите не ме интересуват, колкото и да се опитват да ми раз-раздвоят вниманието.
- Мъж: Да...
- Мъж: Абе, и Цецо Василев го удариха тежко, но, а.
- Божков: Ами. Цецо Василев беше като детска играчка в сравнение с мен. Ти си нямаш на представа какво беше удара върху мен.
- Мъж: Той няма тази, фъ, как да кажа, а. Той има познанията, но няма, м, няма амбицията, няма остротата. А без острота не може да се проведе тая битка и война.
- Божков: Не, бе. Аз шати кажа. Цецо ми е приятел. Но Цецо е чиновник.
- Мъж: Да. Божков: Цецо не е боец, разбираш ли?
- Мъж: Академичен човек, да.
- Божков: Да. А аз не съм. Аз съм си боец.
- Мъж: Ха-ха.
- Божков: Докато не ме оборат, ше се бия. Мисля, че
- Мъж: Ами.
- Божков: нещата вървят към, към аз да ги умора, така че.
- Мъж: Ха-ха. А.
На 09 юли 2020 г. обвиняемият Васил Божков провежда разговор с лице, което за момента е с неустановена самоличност:
- Мъж: Мога ли да Ви я изпратя и ако е, може, да ми кажете къде да изпратя няк'ъв, На, на когото и да е, няк'ъв имейл. На Ваш адвокат ли, без значение. За мен няма ник'во значение.
- Божков: Ми, на моя имейл, на моя имейл пратете... (не се разбира).
- Мъж: Ми, тря'а да ми го пратите на есемес, аз ша подготвя на.
- Божков: Ей сега ша го. Тук, тука ше го пратя, на "Сигнал"-а,
- Мъж: Да. Окей.
- Божков: сега ша го напиша.
- Мъж: Втория ми въпрос е,
- Божков: Окей.
- Мъж: пак, пак директно Ви питам, то е много директен въпрос, аз така съм устроен като човек. Тринайсет свидетели тря'а да, да водя, сигурно септември или октомври във, ъ-ъ, кажете го, във Ню Йорк. Чакам съдията да ми даде дата.
- Божков: Да.
- Мъж: Не съм сигурен, защото
- Божков: Мхм.
- Мъж: според всички мои справки, аз ше им наема там във, ъ-ъ, има едно малко градче на една моя позната. Адвокатката, коят' ми води делото, тя има къща. Ше й наема къщата. Но-о, ъ, ше бъде със огромен разход. Питам Ви директно, около трийсет хиляди долара, мога ли да разчитам на подкрепа,
- Божков: Кхъ...
На 10 юли 2020 г. обвиняемият Васил Божков провежда разговор с лице, за което според справка на ДАНС има вероятност да е Александър Паунов:
- Мъж: Да.
- Божков: Здрасти, Сашо. Снощи ти звънях, ама не се чухме.
- Мъж: Ами, не съм те чул, щото гледах тоя мач и съм фърлил телефона във спалнята.
- Божков: А.
- Мъж: Аз бех във хола и съм, не съм те чул.
- Божков: Кво ше кажеш за протеста? Но въпросът ми е друг. Тоя сега, тоя лумпен Влади ше дойде или писмено ше отговаря?
- Мъж: Ами, мисля, че ще отговори писмено. Ъ.
- Божков: Да, значи да не пращам, да не пращам десетина хиляди души пред Парламента
- Мъж: Не, не, не, не, не. Аз ще ти кажа защо. Значи той
- Божков: (Не се разбира) затова ти звъня.
- Мъж: до, днеска десети, а, десети трябва да даде писмено. Щото аз гледам парламентарния контрол още вчера (не се разбира).
- Божков: Да, бе и аз четох какво пише и няма да дойде.
- Мъж: Н', няма. Не, той го няма просто, нали. На базата на т"ва, което той ше даде днеска във писмен вид, ние тогава вече ше напра'им питания да продължим на т'ва. Така че няма смисъл. Няма смисъл днеска. Не, той, според мен, трябва да продължат, а, протестите. Трябва да продължат протестите.
- Божков: Да, бе, ше продължат. Даже сега създаваме Щаб на протеста малко да ги обедина, че, нали, (не се разбира) шик'ви лумпени.
- Мъж: Да. Божков: И виж к"во направиха днеска. Всеки иска да го яхне. Едни ги викат (не се разбира), други с такова.
- Мъж: Да, да.
- Божков: Ако не им бях налял десет-петнайсет хиляди,
- Мъж: Да. Божков: протеста ше се сведе до, до две хиляди и разни политици да минат, да ги поздрават, да (не се разбира) до тях и т"ва е.
- Мъж: Така е. Така е, така е. А, обаче виж к'во. А, според мен, а, те и да дойдат, ние тука много рано, ъ-ъ, приключваме и, и Парламента ше е празен. По-хубаво да отидат пред, а, а, мини', ти ги,
- Божков: Аз, аз, аз щях да ти ги пратя. След половин час щяха да почнат да се (не се разбира).
- Мъж: Да, да. Няма го, няма го.
- Божков: Ако го няма Влади, няма смисъл.
- Мъж: Няма, няма смисъл.
- Божков: Да.
- Мъж: По-хубаво, ъ, т"ва да стане пред Министерския съвет. Пред Министерски съвет.
- Божков: Ми, той Бойко постъпи педерастки също, ама.
- Мъж: Да, затова. Не.
- Божков: (Не се разбира) пресконференцията, каза, че ше дава пресконференция. Добре. Правиме Щаб на протеста
- Мъж: Така е. Така е.
- Божков: к'вито и да е.
- Мъж: Нема леви, нема десни тука, става дума за спасяване на България. За т'ва става дума. От, ъ-ъ, тия кръвопийци. Ами, ше поддържаме връзка тогава.
- Божков: Не, т'ва е добър по', добър слоган да кача във "Туитър" и във "Фейсбук". Нема леви, нема десни, всички сме бесни.
- Мъж: Да, да. Да. Така. Ха-ха. Ами, добре, ше поддържаме контакти и ше координираме нещата да ти кажа.
- Божков: Но ме изкефи как се управлява тълпата по т'ва, по мрежите.
- Мъж: Нали? Е т'ва е. Божков: Да. Отидете там, отидете там, и те вървят. Малко бавно става, нали, щот' тя е тълпа, не мо'е да се затичва.
- Мъж: Е, тря'а все пак да се координират нещата.
- Божков: Реакцията се вижда до петнайсет-двайсет минути, половин час, тълпата почва да реагира.
- Мъж: Така е, така е. Обаче все пак реагира. Реагира малко със закъснение, защото има-а загуба на енергия по трасето.
- Божков: Да, естествено.
- Мъж: Т'ва го има и във електротехниката.
- Божков: Докато се получи информа', докато се разпространи навсякъде. Един протестира,
- Мъж: Така е.
- Божков: Мхм.
- Мъж: А ако имаш ти още нещо да пуснеш, да хвърлиш малко бензин в огъня.
- Божков: Е-е, сега насъсквам.
- Мъж: Помисли. Помисли.
- Божков: Насъсквам хората, те ше извадят и ше пуснат.
- Мъж: Мхм. Ами.
- Божков: Вече няма смисъл. Ce'a тря'а да имам координация и
- Мъж: Добре.
- Божков: координирани действия.
- Мъж: Добре. Е, ми, квото можеш, ти ше действаш от там, ние от тук.
- Божков: Е, ми, малко съм дистанционно далеч, така че разчитам на хора като тебе.
- Мъж: Е, ми, добре. Ти знаеш, че, ъ, на мен винаги мо'е се разчита. Познаваме се отдавна и знаеш, че съм твърдо, твърдо зад теб.
- Божков: Аз съм сигурен, че е твърдо, и че ти се удава също съм сигурен.
- Мъж: Ха-ха-ха.
На 12 юли 2020 г. (неделя) обвиняемият Васил Божков провежда разговор с лице, за което са налице данни от справка на ДАНС, че е Огнян Стефанов:
- Божков: Ало.
- Мъж: Ало.
- Божков: Здрасти.
- Мъж: Здравей, господин Божков.
- Божков: Абе, реших да ти звънна, че ти изпращам няколко пъти съобщения няк'ви като пишеш. И те падат, падат, не могат да преминат. И аз не знам защо. Мъж: Така ли?
- Божков: Викам, чай да ти звънна, да, да ти звънна. Ама, нищо конкретно. Е, така, да те чуя.
- Мъж: Да, бе. Да, бе. Да, бе. Да, бе, да.
- Божков: Иначе виждаш, че про-проекта върви по план.
- Мъж: Ами.
- Божков: Точка първа - прочистване на хунтата от властта. Точка втора - създаване на нещо различно и ново.
- Мъж: Ъъъъъ, следим, даже и аз, ша ти кажа, че очакванията са, са много големи да...
- Божков: Да.
- Мъж: да се появи, да са появат още неща.
- Божков: Не. Няма смисъл вече. Аз какво да даваме. Само разсейваме протеста.
- Мъж: Да.
- Божков: Сега протест, протест до дупка и го мачкаме Бойко. Виж го вчера плачеше, оправдаваше се, лъже, подсказват му лъжите. Давам ти материали к'во да пишеш. Моли се. Иска от работодателите помощ.
- Мъж: Да, да, да. Разбира се.
- Божков: Така че с"а трябва докрай! Бойко, Гешев. Нали Бойко имам предвид цялото им правителство и Гешев.
- Мъж: Да, да. Божков: И после да видиме Румен Радев к"во Правителство ше направи. Там трябва да се съветва.
- Мъж: Еми, аз, между впрочем, бех му, бех му казал некои неща за когато прави, а,
- Божков: В предишното му правителство беше (не се разбира). Мъж: за вътрешен министър тоя Пламен, Пламен
- Божков: Узунов.
- Мъж: Узунов. Аз му бех казал чий човек е.
- Божков: Ама в първото му правителство бяха повече от половината хора на Шиши, така че сега трябва.
- Мъж: Е, то т'ва имам предви. И му го казах директно. Ама -що така? Ами, така. Ха-ха. Как защо?
- Божков: Ама, виж, че, че той не си държи на хората въобще. Той ги гори един след друг.
- Мъж: Ми, толкова му е, стига.
- Божков: Не, имам предвид не Президента, Шиши.
- Божков: И борбата продължава до край. Няма спиране. Днеска са пак на улицата.
В допълнение от прокуратура на Република България заявяват, че ще продължат да защитават правата и законните интереси на българските граждани. "Съзнаваме, че само пълната откритост на действията на Прокуратура на Република България (при спазване на всички необходими законови изисквания и интересите на разследването), може да възстанови доверието на обществото към правовия ред и да докаже, че никои не е над закона."
Danil-Gan4ev
на 15.07.2020 в 07:45:34 #48Zolyo на 14.07.2020 в 22:53:05 Поздравления за коментара! Напълно съм съгласен! Остава открит въпросът: Тъй като определено Черепа не е глупав и би предположил, че ще му записват телефонните разговори... дали преднамерено говори тези неща за да ги чуят всички? А в сересетата се споменава 10-15 000, но никъде не се чува дали са левове или бройка хора. Да предположим че са пари... те стигат само за финансирането на дузина футболни фенове от бившия отбор на Черепа да създават напрежение и сблъсъци с полицията.
123qwe123
на 15.07.2020 в 00:21:48 #47Орешарски е издържал над 400 дни протести. Какво са 8 месеца до редовните парламентарни избори...
Zolyo
на 14.07.2020 в 22:53:05 #46Трионо, Поздравления за точните постове. Свикнал съм да те виждам в спортният сайт. За мен, някой си е свършил работата със записването на Божков. Но Черепа не контролира протестите, те са на обикновени хора, недоволни от ББ и ГЕРБ. Мои приятели ходят да протестират и ми казаха, че платените протестиращи са малко. Това са няколко човека от София Запад, носещи черни тениски, които дразнят полицаите и протестиращите. Божков разправя за 10-15 000 че е пратил. Махни нулите, и толкова е пратил. ББ си отива, но още не го е разбрал. На народа му писна.
skuns
на 14.07.2020 в 21:08:32 #45Бг плюс чакам информация боклук.
bgpluss
на 14.07.2020 в 21:02:45 #44skuns-и не си зле с хумора! Другото обаче не ти приляга!
psp_11
на 14.07.2020 в 20:57:54 #43Само истински мутант може да свърже протестите с тези разговори.. Дим мъгла и разнопосочни удари.. Глупаците от прокуратурата освен със скалъпени дела с друго не могат да се похвалят. Засега губят 14:1 (едно по скалъпрното дело на Иванчева)..
skuns
на 14.07.2020 в 20:46:09 #42Бг плюс, дай малко информация за теб за да имаш удоволствието до края на жалкия си живот да пикаеш в найлонов плик.
skuns
на 14.07.2020 в 20:42:28 #41Ей Трионо, боклук, свикнали на негърски пи.шки в Канада. Кой си ти бе боклук да ни учиш как да живеем, смучи гад мръсна.
staroto
на 14.07.2020 в 20:41:26 #40Извънпарламентарните формации, структурирани и бъдещи, влизат много рано във форма. Избори ще има най рано след 4-5 месеца, и то само Борисов ако реши да подаде оставка. След 6-7 месеца финансовия ресурс ще е изчерпан, човешката енергия ще е разпиляна и за успех ще се счита Ако Хр. Иванов влезе в парламента и стане вице в поредния кабинет на ГЕРБ. То и протестърите не обичат да гласуват- не е ефектно.
bgpluss
на 14.07.2020 в 19:44:44 #39Харалан Александров също е един ***! Бойко Василев, мисирката от Панорама-лицемерна правителствена га... д! Огнян Минчев-глупак! Гологлавия социолог-ограничен балкански ***! Алекса Йорданофффф-предател! Мони ДесПасито-злокобен разрушител на българската армия и на България! Пастирката, който е и синоптик-бездарен провалил се отвсякъде гъзол... ец! Гешев-един обикновен охранител на мафията!
bgpluss
на 14.07.2020 в 19:28:07 #38Потестите няма да спрат! Гешев е много тъп! Защо му трябваше да влиза в президентството!? Доган и Пеевски му заповядоха! По този начин те инициираха протестите, и те самите ще свалят и Боко и самите себе си! Уникални идиоти! Гешев наистина е много глупав! Ама той си е кукла на конци.
staroto
на 14.07.2020 в 18:51:25 #37В разговорът с неизвесте, се говори за процес в САЩ. Най-вероятно Василев води процес по закона Магнитски. Сложили са го да не стават два пъти. Това е записа за който има съмнения,че е фалшив. Другите потвърдиха и Божков и събеседниците му.
emilioner
на 14.07.2020 в 18:49:36 #36Триона вече разконспираран като агент на Черепчето,вече се чуди от кой кладенец вода да извади за да измие оцапаната мутра на платения протест. Няма как ДЖОРДЖ лъснахте като едни платени проститутке за 50лв на ден,ама нищо.Нали криза е, лапайте докато ви се дава, ние народа просто няма да ви обръщаме внимание.
dddddd
на 14.07.2020 в 18:39:41 #35Другарят Румен Радев ще коментира ли записите? Ще продължи ли да вдига юмруче и да бори мафията, която не е в президентството?
stoyanv
на 14.07.2020 в 18:12:05 #34Един в тоя чат е на яслата на черепа, щом не прави разлика между мафия и демокрация. Плитки манипулации. Бълва интелектуални дъвки за социалния планктон. Няма да му се отвори парашута, колкото и да се харчи. Познайте кой е?
yordan-6mQqJfUh
на 14.07.2020 в 17:55:33 #33Относно полицейският терор от последните дни, не разбирам кога да изразяваш открито симпатии към определен гражданин на България, пък било и то и Божков, или който и да било друг, може да бъде използвано за да те пребият зверски? Цялата полиция в София и всички районни отделения, които са били замесени в тази кървава демонстрация на сила - ОСТАВКА НА ВСИЧКИ НАЧАЛНИЦИ.
yordan-6mQqJfUh
на 14.07.2020 в 17:47:28 #32Президентството оставя без коментар "медийното правосъдие на главния прокурор". Прочети още на: https://www.dnes.bg/obshtestvo/2020/07/14/prezidentstvoto-bez-komentar-na-mediinoto-pravosydie.456618 Много точно казано. ГЕРБ живеят във виртуалната реалност на собствената си НЕО-КОМУНИСТИЧЕСКА АНТИ-УТОПИЯ, където Министерствата на Истината и Правосъдието, заедно с Прокуратурата, където НАРОДНИЯ СЪД се състои в реално време по "независимите медии"...
bgpluss
на 14.07.2020 в 17:21:44 #31Скунси, този човек не е член на БСП!
bgpluss
на 14.07.2020 в 17:15:47 #30Прав си europe!
Danil-Gan4ev
на 14.07.2020 в 17:11:53 #29Тоя Череп голяма скръндза бил Даде на Бойко Тиквоча 60 милиона да има чадър над лотарията му