Няма време за отстъпление. Законодателството трябва да се промени. Това заяви в ефира на Нова телевизия шефът на Автомобилна администрация Бойко Рановски.
Безопасността е най-важната, отсече той. Готвят се законодателни изменения, които ще задължат превозвачите в автобусите да има обезопасителни колани.
Всяка година на територията на страната се определят участъци с концентрация на ПТП. Какво ще се случва с тях и дали даден участък ще се затваря се решава от стопанина на трасето съвместно с Пътна полиция.
Автомобилна администрация правела планови проверки на автогарите.
Tong
на 01.09.2018 в 17:17:48 #4navy, това, което се опитвам да кажа, е, че тези мерки са точно "измиване на ръцете". Коланът не е 100% гаранция, в определени ситуации дори е по-опасно да си с колан - има достатъчно достъпни изследвания. Проблемът в конкретния случай не е дали е имало или не колани. А с тия колани единственият резултат ще бъде още един криминогенен (корупционен) фактор. За съжаление има ситуации, в които само късметът решава живот или смърт. Дразнещо е, когато се използват подобни катастрофи за политически PR. За да могат да се вземат адекатни мерки, трябва да се направи цялостно разследване, експертизи, проби от пътна настилка, анализ на метеорологични условия и т.н. Това отнема техническо време. А те ми се изтъпанват след два дни с някакво безумно решение, което няма отношение към катастрофата... Смешни са! Мир на праха на загиналите и съболезнования на роднините им!
Legalen
на 27.08.2018 в 16:03:10 #3"Задължителни колани в автобусите, отсече властта" "Следовател: Причините за катастрофата край Своге до 4-5 месец" "Прокуратурата обвинява шофьора на катастрофиралия автобус" "Община Своге многократно е сезирала АПИ за злополучния път в Искърското дефиле" "Над 20 дефекта на ремонтирания път, погубил 16 живота" ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Властта отсече и си изми ръцете. Като Пилат Понтийски! Аз съм за задължителни колани но нека онези, които вярват че колана спасява при всякава катастрофа да знаят че има и обратни случаи. Незакопчаният е жив а закопчаният е бил без късмет.Та решението на властта е да се каже че нещо е направено. А четейки горните заглавия става ясно че още нищо не е ясно, и експертизата ще е готова след месеци. Из Запада, където искаме да отиваме, при строеж или ремонт на някакъв мост или път или друг обект, засягаш обществото има грамадна табела на която е посочена фирмата спечелила търга, стойността на обекта, с какви пари се финансира (европейски, бюджетни), срокове за завършване и т.н. Не си спомням да съм видял някъде при ремонти на второстепенни пътища да има подобна информация. Работи се анонимно, просто държавна тайна, И дали фирмата от Своге се е явила на някакъв търг и го е спечелила или .... Тук, т.н. власт би могла да се намеси и създаде ред...
navy
на 27.08.2018 в 13:49:39 #2Tong голям филисоф си, обаче ако имаха колани пътниците и вместо 16 бяха загинали 14, пак ще има смисъл от мерките за сигурност. Та ако тези двамата оцелели бяха двете ти деца, вместо да ги оплакваш курбан щеше да даваш.
Tong
на 27.08.2018 в 10:50:47 #1Като гледам по какъв склон се е търкалял авбобусът, мисля, че никакви стандартни колани не биха спасили загиналите, а по-скоро биха ги изпотрошили допълнително. Адекватен колан за подобно произшествие би бил колан тип лунапарк - Х през гърдите и между краката с омекотяващи панели пред тялото. Разбира се - задължително и каски и специални устройства за предпазване на врата от тип Формула 1. Освен това на всеки по-остър завой и опасен участък трябва да има по 3 хидранта с дистанционно управление и камери. Разбира се, би било много по-просто органите за контрол на автотранспорпта да се вършат превантивните функции, но горното изглежда къде-къде по-сигурно. Извън иронията - арогантна е симулацията на мерки. Мъдриха, мъдриха, и накрая успяха това да измъдрят - задължителни колани... А ако по време на катастрофа някой е в тоалетната и там ли ще има колан? Автобусът не е лек автомобил, г-да *** (това са звездички, всеки да го чете, както му дойде). Колани си има и е хубаво да има - но не е резонно да задължавате хората да си ги слагат. В тази връзка, ще има ли колани и в МГТ - трамваи, тролеи, маршрутки, метро, автобуси??? Някоя нова гениална идея? Висящи колани от таваните за правостоящите. Направо клупое за нахлузване на врата - за по-лесно. Задължителни!