Дъщерно дружество на закъсалия китайски гигант HNA Group заедно с Plovdiv Airport Invest BV спечели концесията летището в Пловдив. Решението е било взето днес по време на редовното заседание на Министерски съвет.

Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да реализира инвестиции в обекта в размер на 79 милиона евро. Средствата са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.

След изтичането на гратисния период от 48 месеца, за всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променлива част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.

HNA Airport Group Ltd. управлява 13 летища. Общо конгломератът притежава 14 авиокомпании с над 1 250 самолета и 1 000 вътрешни и международни линии, като превозва над 100 милиона пътника до над 260 града, казват от "Дондуков" 1.

Китайската HNA иска служителите й да инвестират в нея

Конгломерат с $90 милиарда дългове моли служителите си да му дадат пари

Дружеството предлага на персонала си няколко инвестиционни опции

Финансовото здраве на огромната китайска компания, която натрупа своята империя с дългове, обаче не е особено добро. Към момента дългът ѝ е около 90 милиарда долара, а наскоро дружеството обяви, че иска да продаде имоти за 2,2 милиарда долара, за да покрие част от него.

Πpeз пъpвaтa пoлoвинa нa 2017 г. paзxoдитe й пo пoĸpивaнe нa дългa нaдминaxa пeчaлбaтa пpeди дaнъци и тaĸcи, ĸoeтo oзнaчaвa, чe НNА тpябвaше дa пoeмe нoв дълг, зa дa плaти ceгaшния.

През февруари пък стана ясно, че компанията е предлагала на служители ѝ да инвестират в редица нейни инициативи. Не се разбра дали и колко от тях са се съгласили.

HNA Group намали и дела си в Deutsche Bank, за да събере средства. Срещу конгломерата се водят разследвания в САЩ, Германия и в Китай.

Всички разследват китайския гигант, който иска да вземе летище "Пловдив"

Всички разследват китайския гигант, който иска да вземе летище "Пловдив"

Въпросите около HNA Group растат

Останалите два участника бяха "Консорциум Летище Пловдив" с участници ПИМК и "Тракия икономическа зона", както и ДЗЗД "Силк роуд Пловдив Еърпорт", което мажоритарната собственост бе на швейцарския гражданин Урс Майстерханс.