Дъщерно дружество на закъсалия китайски гигант HNA Group заедно с Plovdiv Airport Invest BV спечели концесията летището в Пловдив. Решението е било взето днес по време на редовното заседание на Министерски съвет.
Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да реализира инвестиции в обекта в размер на 79 милиона евро. Средствата са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.
След изтичането на гратисния период от 48 месеца, за всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променлива част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.
HNA Airport Group Ltd. управлява 13 летища. Общо конгломератът притежава 14 авиокомпании с над 1 250 самолета и 1 000 вътрешни и международни линии, като превозва над 100 милиона пътника до над 260 града, казват от "Дондуков" 1.
Финансовото здраве на огромната китайска компания, която натрупа своята империя с дългове, обаче не е особено добро. Към момента дългът ѝ е около 90 милиарда долара, а наскоро дружеството обяви, че иска да продаде имоти за 2,2 милиарда долара, за да покрие част от него.
Πpeз пъpвaтa пoлoвинa нa 2017 г. paзxoдитe й пo пoĸpивaнe нa дългa нaдминaxa пeчaлбaтa пpeди дaнъци и тaĸcи, ĸoeтo oзнaчaвa, чe НNА тpябвaше дa пoeмe нoв дълг, зa дa плaти ceгaшния.
През февруари пък стана ясно, че компанията е предлагала на служители ѝ да инвестират в редица нейни инициативи. Не се разбра дали и колко от тях са се съгласили.
HNA Group намали и дела си в Deutsche Bank, за да събере средства. Срещу конгломерата се водят разследвания в САЩ, Германия и в Китай.
Останалите два участника бяха "Консорциум Летище Пловдив" с участници ПИМК и "Тракия икономическа зона", както и ДЗЗД "Силк роуд Пловдив Еърпорт", което мажоритарната собственост бе на швейцарския гражданин Урс Майстерханс.
angel-mitkov
на 28.03.2018 в 22:20:54 #1КОЛКО ви платиха за тази тенденциозна статия?! Явно ПИМК толкова завиждат, че вече и платени статии пускат. HNA Group е собственик на Swissport, ако ползвате въздушен транспорт редовно, би трябвало да знаете кои са те. Имат и 10% в Дойче банк, също авиокомпании с общо 1250 самолета! Това ако е закъсала компания, България ер е направо фалирала, с нейните 4 самолета и 10-тина маршрута.