Продажбите на компанията за спортно облекло и обувки Reebok бледнеят пред абсолютния лидер на пазара Nike, който отново е номер едно производител в САЩ.

Преди малко повече от десетилетие Reebok, която е дъщерно дружество на германския концерн Adidas, държеше 8% от американския пазар на спортни стоки, а към миналия февруари делът е спаднал до 2 на сто, предаде Adweek, цитиран от Bloomberg.

Затова не е учудващо, че един от начините компанията да промени начина, по който хората гледат на марката, е като си партнира с рап звезда. Тази тактика се оказа успешна за Adidas и Puma, които работят съвместно с Кание Уест и Риана респективно.

Puma надмина прогнозите за растеж благодарение на Риана

Puma надмина прогнозите за растеж благодарение на Риана

Певицата тласна продажбите нагоре

Reebok си сътрудничи с американския хип-хоп изпълнител Кендрик Ламар от края на 2014 г., а отскоро звездата рекламира и класически кожени обувки на компанията. Миналата година той пусна модела Ventilators като призив за приключване на насилието в родния му град Комптън, отбеляза Mic.

Това обаче достатъчно ли е, за да спаси бизнеса на Reebok? Възможно е да е точно това, от което компанията се нуждае.

Добре е да се подчертае, че партньорството на Ламар е различно от това на други известни хип-хоп изпълнители и по-конкретно това на Кание Уест и Adidas. За Кендрик Ламар е важна цената, като един чифт Ventilators за мъже струва 75 долара, а версията Supreme се продава за 110 долара. А маратонките Yeezy, промотирани от Кание Уест, са известни с високата си цена – в сайта за онлайн пазаруване eBay могат да бъдат намерени за няколко стотици долари до над хиляда долара за чифт.

Кание Уест – новото злато… или защо да инвестирате в маратонките му

Кание Уест – новото злато… или защо да инвестирате в маратонките му

YEEZY Boost Adidas, брандирани с името на рапъра, са сред най-желаните в целия свят

Самият изпълнител неведнъж е споделял, че е важно винаги да правиш това, което олицетворява теб и мястото, от което идваш.

Специалисти твърдят, че подходът, който Reebok предприема, изглежда правилен и ако компанията играе картите си с Ламар, то това може да е старт на много обещаващо партньорство.