Години назад швейцарските фармацевти Жан-Пол и Мартине Клоцел създават продукт, който става истински хит сред пациентите със сърдечни проблеми и превръща двамата в милиардери. И тяхната работа е проблем за американския гигант Johnson & Johnson.
Компанията на семейство Клоцел носи името Actelion. Запознати твърдят, че щатската корпорация е предложила 27 милиарда долара, за да придобие биотехнологичната фирма.
От Johnson & Johnson обаче все още не могат да направят пробив, като преди време от Actelion отхвърлят първото им предложение, което било за по-малка сума. Според източниците основателят Жан-Пол Клоцел никак не бил ентусиазиран за възможната сделка.
"Не виждам причина да го направим. Какво ще ни донесе това? Не е въпрос на пари, ние имаме достатъчно", коментира той в интервю от ноември, цитирано от Bloomberg.
Преди години той и съпругата му създават Actelion, която днес е ней-голямата биотехнологична компания в Европа, за да произвеждат две експериментални лекарства, лицензирани от Roche Holdings. От ръководството на компанията обаче упорито отказват всички предложения за сливания и придобивания досега.
Предложението на Johnson & Johnson изпрати акциите на производителя на рекордно високо ниво, като пакетът ценни книжа на двамата Клоцел вече надхвърля 1 милиард долара. За инвеститорите, които са вложили в Actelion в самото начало, възвръщаемостта е нараснала девет пъти.
Първият продукт на компанията - Tracleer, значително надхвърли и най-смелите очаквания на анализаторите. През 2002 година специалисти от Уолстрийт очакваха продажбите му да растат с между 300 и 600 милиона долара на година.
Всъщност продажбите на лекарството се достигали до над 1,5 милиарда долара през някои години, като досега са генерирали над 15 милиарда долара.



USD
CHF
EUR
GBP