Години назад швейцарските фармацевти Жан-Пол и Мартине Клоцел създават продукт, който става истински хит сред пациентите със сърдечни проблеми и превръща двамата в милиардери. И тяхната работа е проблем за американския гигант Johnson & Johnson.

Компанията на семейство Клоцел носи името Actelion. Запознати твърдят, че щатската корпорация е предложила 27 милиарда долара, за да придобие биотехнологичната фирма.

От Johnson & Johnson обаче все още не могат да направят пробив, като преди време от Actelion отхвърлят първото им предложение, което било за по-малка сума. Според източниците основателят Жан-Пол Клоцел никак не бил ентусиазиран за възможната сделка.

"Не виждам причина да го направим. Какво ще ни донесе това? Не е въпрос на пари, ние имаме достатъчно", коментира той в интервю от ноември, цитирано от Bloomberg.

Преди години той и съпругата му създават Actelion, която днес е ней-голямата биотехнологична компания в Европа, за да произвеждат две експериментални лекарства, лицензирани от Roche Holdings. От ръководството на компанията обаче упорито отказват всички предложения за сливания и придобивания досега.

Предложението на Johnson & Johnson изпрати акциите на производителя на рекордно високо ниво, като пакетът ценни книжа на двамата Клоцел вече надхвърля 1 милиард долара. За инвеститорите, които са вложили в Actelion в самото начало, възвръщаемостта е нараснала девет пъти.

Първият продукт на компанията - Tracleer, значително надхвърли и най-смелите очаквания на анализаторите. През 2002 година специалисти от Уолстрийт очакваха продажбите му да растат с между 300 и 600 милиона долара на година.

Всъщност продажбите на лекарството се достигали до над 1,5 милиарда долара през някои години, като досега са генерирали над 15 милиарда долара.