Потребителското доверие в САЩ през март се покачва, но с много по-малко от очакваното от пазара, като американците остават негативно настроени очакванията си за краткосрочните перспективи.

Базираната в Ню Йорк Conference Board отчете днес, че индексът на потребителското доверие се покачва до 26.0 пункта , спрямо ревизирани 25.3 пункта през февруари.

Консенсусните очаквания на пазара бяха за покачване на индикатора до 27.8 пункта през март.

В същото време показателят за икономическите очаквания на потребителите през следващите 6 месеца се покачва от 27.3 пункта през февруари, до 28.9 пункта през март.

Но спомагателният индекс на очакванията за доходите на американците, през следващите 6 месеца, пада до 7.5 на сто, спрямо 7.9 на сто през предходния месец.

Компонентата на текущата икономическа ситуация намалява до 21.5 пункта, от 22.3 пункта през февруари.

„Индексът на текущата ситуация предполага, че общото състояние на икономиката остава слабо и че все повече загуби на работни места са на хоризонта," според Лин Франко, директор на центъра за потребителски проучвания на Conference Board.

„Опасенията относно перспективите за икономиката, пазара на труда и заплатите продължават да натежават силно върху потребителите нагласи. Погледнато в перспектива, потребителите остават изключително песимистични за краткосрочното бъдеще и не очакват подобрение на икономическите условия през следващите шест месеца ," заяви той.

Индексът на доверието на потребителите е важен, тъй като потребителските разходи формират повече от две-трети от брутния вътрешен продукт на САЩ.