40% е спадът на регистрираните нови автомобили в Германия през юни, което е поредното доказателство за продължаващия срив в автомобилния пазар на страната.Тази година най-големият автомобилен пазар в Европа ще отбележи най-слабото си представяне от 30 години насам - заради коронавирусната криза, предава Reuters.
"Свидетели ли сме на срив, който е значително по-голям, отколкото по време на финансовата криза",заяви президентът на VDIK Райнхард Цирпел. Асоциацията очаква през тази година да бъдат регистрирани 2,8 милиона нови коли в Германия, което срив от 20 процента в сравнение с 2019 г.
"Последният път, когато бяха продадени толкова малко автомобили, беше 1989 г. - годината на обединението на Германия в края на Студената война", заяви той и добави, че това е положителната прогноза.
"Кумулативно минусът до края на юни е 35%", каза той. "Ще трябва да има много силно възстановяване през втората половина, за да достигне -20% в края."
Въпреки това търсенето на електромобили обаче се възстановява, като се очаква увеличение с 90% на броя на регистрациите през първата половина на годината. Повечето от половината от тях са хибриди.