Еврокомисията наложи глоба от 561 млн. евро на Майкрософт (Microsoft) заради неизпълнение на ангажимента за увеличаване на набора от уеб браузъри за потребителите в Европейския съюз, а не само Explorer, информира nеws.bg.

Компанията въведе Browser Choice Screen pop-up през март 2010 г. като част от споразумение, последвало по-ранно проучване на ЕС за конкуренцията.
Но американската компания не го включи в актуализацията на Windows 7 през февруари 2011 година.

„Майкрософт" определи пропускът си като "техническа грешка".
Комисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния обаче заяви, че това действие е безпрецедентно и подчерта, че трябва да възпре всяка компания от "изкушението" да се отметне от такъв ангажимент.

На теория наблюдателите могат да глобяват фирмите с 10% от глобалните им годишни приходи, което за „Майкрософт" би означавало 7.4 милиарда долара.

Случаят датира от 2007 г., когато норвежкият уеб браузър Opera се оплака, че „Майкрософт" задушава конкуренцията чрез пакетни продажби на Internet Explorer с операционната си система.

Първоначално от „Майкрософт" заявиха, че това е в полза на потребителите, но след като Европейската комисия издаде предварителен доклад, в който се твърди, че фирмата е злоупотребила с позициите си, компанията се съгласи да предложи избор на браузъри най-късно до 2014 г., за да избегне риска от глоба.

Това обаче не се случи с излизането на пазара на Windows 7 Service Pack 1 през 2011 г. и изборът на браузъри в операционната система на „Майкрософт" ще отсъства за около година и половина напред.