От 15 февруари в сила влизат нови правила за търговците в Европейския съюз (ЕС), които продават своите стоки и услуги онлайн. Те ще бъдат задължени в своите сайтове да поставят линк към интернет платформата за решаване на потребителски спорове (ОРС) на Европейската комисия (ЕК).
Освен това търговците ще трябва да оставят адреса на електронната си поща в своята интернет страница, за да могат клиентите да се свържат с тях при евентуално възникване на спор.
В същото време държавите членки ще трябва да гарантират, че търговците, развиващи дейност в границите на съюза, информират клиентите си за платформата ОРС. Идеята е порталът да се използва при възникване на спорове между двете страни.
Според становището на ЕС по този начин ще се осигури по-добра защита на потребителите, като на платформата те ще могат да научат повече за своите права. Заедно с това идеята е да им бъдат спестени разходите по евентуална защита по съдебен ред.
Целият текст с регулациите можете да прочетете тук.
krokslin
на 04.02.2016 в 15:55:58 #1След като ЕК иска да си прокара ОРС-то, защо не вземе да налее малко пари за реклама, вместо да кара търговците да ги рекламират? Ок е да има линк някъде към тях, задължително е да има email, но да се надяват търговците да направят пропаганда за тях е повече от недомислено.