Европа ще има 130 милиона електрически превозни средства по пътищата си до 2035 г., гласи доклад на Ernst & Young и търговската асоциация Eurelectric.

Според доклада Старият континент ще се нуждае от 65 милиона зарядни станции за тези електромобили, камиони и автобуси, като 85% от тях трябва да са в близост до домовете на хората, пише Bloomberg.

Това ще бъде предизвикателство за доставчиците на комунални услуги. Те трябва да изградят мрежа от 9 милиона зарядни устройства по пътищата, на работните места и т.н.

"Отне ни 10 години, за да инсталираме 400 000 зарядни устройства. Сега ще трябва да изграждаме около 500 000 всяка година до 2030 г. и около 1 милион годишно между 2030 и 2035 г. ", казва Серж Коле, един от лидерите в областта на енергетиката и комуналните услуги.

Ernst & Young изчислява, че ще са необходими 62 милиарда долара.

"Ще бъде по-евтино е да инсталираме повече зарядни станции и да имаме необходимия буфер, отколкото да чакаме твърде много и да разберем, че са недостатъчни", казва Кристиан Руби от Eurelectric.

Увеличаването на броя на електромобилите ще съвпадне с увеличаването на производството на възобновяема енергия. "Не трябва да седим и да чакаме. Това е десетилетие на промяната", смята Руби.

Освен за инсталирането на милиони зарядни устройства, ще трябва да се мисли и за това как да се справим с увеличеното натоварване на мрежата, особено по магистралите.

В градските условия Ernst & Young очаква да има наплив за зареждане на електромобили вечер, когато шофьорите се връщат от работа, което води до потенциално увеличение на пиковото натоварване от 86%. За да избегне натоварването, доставчиците на електроенергия ще трябва да предложат стимули за шофьорите да зареждат в непиковите часове например.