Европейският съюз успява да замени дизелът, който се внасяше от Русия и който впоследствие беше спрян през февруари. Това е голяма стъпка, защото от страната идваше повече от половината внос на дизел в ЕС и Великобритания.
Горивото има широко предназначение и се използва във всичко - от промишленост до превоза на товари и автомобилния транспорт.
Доставките от други страни скочиха значително, за сметка на спрените доставки от Русия. Общият внос на дизел и газьол се очаква да скочат до четиримесечен връх от около 1,25 милиона барела на ден през май, според данни на Bloomberg, позовани на фирмата за анализ на корабоплаването Vortexa.
Като се изключи периода точно преди началото на забраната за внос - когато страните се запасяваха, потоците през май нарастват на годишна база.
От къде идва вносът?
Доставките от Близкия изток и САЩ нарастват. Нещо повече - очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, а тези от САЩ се очаква да достигнат връх, в сравнение с тези от август 2020 г.
Доставките от Азия обаче може да намалеят този месец, заради по-намаленият внос от Китай и Сингапур, въпреки че се очаква дизеловите товари от Индия да нараснат.
Опако
на 26.05.2023 в 04:30:26 #2Справя се без руския дизел, ве, малоумник! Внася го от САЩ и Саудитска Арабия, а не от Индия и Китай, както ти твърдиш! Тези две страни не са износителки на петролни продукти, или в много ограничени количчества! То и България добива газ, ама не го изнася! Освен това, санкциите срещу руския петрол и газ са наистина изключително ефикасни - тази година Русия ще излезе на дефицит над 1 трилион рубли(1000 млрд)! Капиш, путинофашистки бля!
edin39
на 25.05.2023 в 17:26:56 #1Абе кух русоробе, Китай и Индия купуват на половин цена от борсовата, защото кончината няма накъде да мърда. След това преподават дизела с печалба и пак идва под реалната, всички са доволни освен оклецаните северни примитиви.