Основните европейски производители на автомобили и автомобилни части започнаха да затворят фабриките и да свиват продукцията си в Италия. Те обмислят да пратят работници си у дома още при първите признаци, че коронавирусът нарушава работата на автомобилната индустрия в региона, предаде Reiters.
FiatChrysler заяви, че временно спира операциите в някои от италианските си фабрики и ще намали производството, защото се намира в най-голямото огнище на коронавирус в Европа. Италиано-американският автомобилен производител засили мерките в своите фабрики, включително интензивно почистване на всички зони за работа и почивка, за да подкрепи спази директиви за ограничаване на разпространението на инфекцията.
Петата по големина в света компания производител на автомобилни гуми Pirelli заяви, че намалява производството си за няколко дни в завода си в Северна Италия, след като работник е тестван положително за вируса. Италия е най-засегнатата в света след Китай и безпрецедентното блокиране на страната засили натиска върху автомобилния сектор в региона.
Други компании, включително най-големият британски производител на автомобили Jaguar Land Rover и собственикът на Peugeot PSA, също се борят да се справят с инфекциите сред персонала, изтъквайки рисковете за бизнеса извън веригите на доставки и границите на Италия.
Спирането на работа е последният удар за европейските производители на автомобили, които се борят със слабото глобално търсене и високите разходи за постигане на високите си цели в региона. Вирусът вече засегна бизнеса в Китай, най-големия пазар на автомобили в света, където продажбите на превозни средства паднаха доста сериозно миналия месец поради епидемията. Асоциация на автомобилната индустрията предупреди преди дни, че продажбите на автомобили в третата по големина икономика в Европа, могат да се свият с повече от 15%.
От Seat заявиха, че веригата за доставки на компанията е засегната от влошаващата се епидемия от коронавирус."Ще направим временни съкращения, ако трябва да намалим производството си, заради проблеми с доставките". При временни съкращения испанските работници обикновено получават част от заплатата си. Говорителят на компанията заяви, че продължителността на тези съкращения все още не е обсъждана, но могат да продължат между две и пет седмици, което ще засегне около 7000 души в завода.
Италианският производител на спирачки Brembo предупреди във вторник, че производство му северната част на страната може да пострада, ако правителството въведе още по-строги мерки за справяне с разпространението на коронавируса.